פעילות אירנית בלתי שגרתית באזורנו- תמונת מצב,חלקית בלבד,נכון לעכשיו

בשעות האחרונות מתקבלים דיווחים רבים אודות פעילות איראנית בלתי שגרתית שלהערכת מומחים קשורה בהתקרב מועד כניסה לתוקף של העיצומים האמריקאים החדשים נגדם שנועדו לעצור לחלוטין את ייצוא הנפט האיראני לשוקי העולם.

Image result for ‫איראן אמריקה‬‎

רשתות תקשורת חשובות בעולם מדווחות כי האיראנים משנעים טילים בליסטיים על גבי סירות במפרץ הפרסי בעוד שר החוץ האמריקאי מבטל בפתאומיות פגישה חשובה עם קנצלרית גרמניה וטס בבהילות לעיראק לפגישת חירום עם ראש הממשלה.

במקביל מתקבלות ידיעות על העברת טילי חוף-ים איראנים לחות'ים בתימן וההערכה היא כי הם נועדו לשימוש נגד כלי שייט אמריקאים העושים דרכם למפרץ הפרסי.

לאור המידע הרב שזרם עד כה ברשתות החברתיות השונות ברחבי העולם ,מצטיירת תמונת מצב חלקי היכולה לספק תשובות,חלקיות בלבד, למה שקורה כרגע אל מול עינינו.

להלן תמונת מצב חלקית הבאה מחיבור כמה "חלקי פאזל" כפי שדווחו ברשתות החברתיות הגלויות:

ישראל איתרה שיירות נשק שהגיעו מאיראן ובהן מערכות נשק כבד וכן טילים שנכנסו לעיראק ומיועדות להיפרס שם לפני שיגורם לעבר כוחות אמריקאים הפרוסים ברחבי עיראק.                                                           את המידע העבירה ישראל לארה"ב עם הרבה יותר פרטים מאשר נחשפו לעיני לווייני הריגול האמריקאים.    עם המידע המפליל מיהר ,בשעות האחרונות, שר החוץ האמריקאי לבגדד כדי לדרוש מראש הממשלה העיראקי לגרום לאיראנים להחזיר את כל המערכות הללו בחזרה לשטחם . במקביל האמריקאים כבר הכינו את כוח התקיפה האווירי ואת בנק היעדים שעליהם להשמיד על מנת להסיר את האיום.  עכשיו כולם מחכים לסיום השיחה של פומפאו עם העיראקי.  במקביל מתקבלים דיווחים כי האיראנים מעבירים לתימן טילי חוף-ים כדי שהחות'ים ינסו לירות אותם לעבר נושאת המטוסים לינקולן המתקרבת לפתח המפרץ הפרסי .                     את הכל רואים היטב .                                                                                                                 נשאר רק לראות אם האיראנים אכן יתנו את האות לכוחות הפרוקסי שלה ללחוץ על ההדק למרות שהם כבר קבלו אזהרה ,מפורשת,שלא משנה מי יירה על האמריקאים – האמריקאים יראו באיראן אחראית והיא תחטוף בחזרה.

כאמור כל המידע מבוסס על מקורות פתוחים בלבד ואינה אלא התמונה הזמנית המצטיירת במוחי.

נעדכן ככל שיתקבלו דיווחים נוספים.

 

Image result for ‫איראן אמריקה‬‎

 

כתיבת תגובה