פומפאו משנה סדר יומו עקב "סוגיות ביטחון בינלאומיות". מה הרקע?

פומפאו מבטל את שיחותיו עם קנצלרית גרמניה-מרקל בשל "סוגיות ביטחון בינלאומיות".

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ביטל בפתאומיות תכנית זמן רב מראש לקיים שיחות עם הקנצלרית הגרמנית, מרקל, בברלין, עקב "סוגיות ביטחון בינלאומיות" שלא פורטו.

לוח הזמנים הרגיל השתנה ברגע האחרון בעקבות שיחות קצרות בין פומפאו לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בשולי ישיבת המועצה הארקטית בפינלנד ביום שני.

עיתונאים שנסעו עם פומפאו לא הודיעו לאן הם טסים במקום ברלין, יחד עם הצוות של פומפאו. העיתונאים אומרים שהם לא יוכלו לחשוף את היעד הבא עד אחרי שהם יעזבו. המטוס שלהם כבר במעקב לכיוון מזרח.

מלבד איראן, סוגיות ביטחון בינלאומיות דחופות נוספות העשויות להעסיק את פומפאו כוללות את חידושה של צפון קוריאה את תכנית הטילים שלה, תקיפה אפשרית של הרוסים על אדליב בסוריה ומתחים בין מעצמות האטום הודו ופקיסטן.

היעדר הסבר מיידי לביטול פומפאו הגיע כאשר רוסיה הודיעה שמזכיר המדינה האמריקאי ייסע בשבוע הבא לנמל סוצ'י בים השחור כדי לקיים שיחות עם לברוב, ואולי עם ולדימיר פוטין.

(קרדיט-אברהם תמקר – פרד"ס)

‏גורמים בממשל אמרו אתמול ל-"ניו יורק טיימס" כי הסיבה להעברת נושאת המטוסים לינקולן למפרץ הפרסי היא בעקבות איומים חדשים של איראן נגד חיילים אמריקנים המוצבים בעיראק. עוד נאמר, כי מידע מודיעיני שהגיע לבית הלבן ולפנטגון הראה על 'פעילות חדשה' של כוחות איראנים. חשש נוסף, כך אמר אחד הבכירים, הוא חשש מפעילות ימית איראנית.

לעומת זאת מוסרים מקורות בסוריה כי האיום הקונקרטי שהקפיץ את האמריקאים,ויש אומרים שהמוסד הוא זה שהעביר להם את ההתרעה,הוא,תקיפות מכטב"מים אירנים שיבוצעו ע"י כוחות הפרוקסי הפזורים במזרח התיכון.

 

Image result for ‫פומפייאו‬‎

 

כתיבת תגובה