נמשך חיסול בכירי המורדים שהצטרפו למשטר אסד ליד גבול ישראל.מי מאחורי?

בקיץ שעבר הצליחו כוחות צבא אסד יחד עם המיליציות האירניות הנלחמות לצדו להשתלט על מחוזות דרעא וקונייטרה השוכנות גם בקרבת גבול הגולן עם ישראל.

בכירי המשטר הבינו שגם אם כוחות המורדים,ששיתפו פעולה עד כה עם ישראל,העבירו את נאמנותם למשטר אסד,הרי לא ניתן לסמוך עליהם כלל, וחוליות חיסול של החיזבאללה ושל מנגנוני המודיעין הסורים הוצבו בשטח כדי להתחיל ולגמור חשבון עם בוגדים "בפוטנציה".

עשרות פעולות חיסול של מפקדי כוחות צבא המורדים לשעבר, שנשארו בבתיהם בדרום סוריה או עברו לשמש בצבא הסורי במרחב דמשק , התבצעו עד שחדרה ההכרה ,לפחות לחלק ממפקדי המורדים,כי גם הם על הכוונות וכי זה רק שאלה של זמן עד שיפרעו גם מהם.

והם,אכן, התחילו לפעול,בתמיכה רוסית, והחלו להשיב מכות נגד. הם הקימו מיליציות חמושות מחדש שהחלו לתקוף מחסומי דרכים ומפקדות של צבא סוריה והמיליציות האירניות שבאזור.

בתקופה האחרונה החל משטר אסד לשנע כוחות צבא ומיליציות סוריות שאומנו על ידי החיזבאללה ואירן ,לדרום המדינה לקראת מבצע לטיהור השטח מכוחות מורדים שאך החלו לפעול באזור.

אך מסע החיסולים לא נפסק לרגע והפך ממש לצייד אדם. גם מסע תקיפות של כוחות מורדים לא פסק לרגע. אך מי שמכיר את הנעשה בשטח ,על בוריו, יכול להבחין בצלילים צורמים המעידים שלא כל מה שנראה בשטח אכן ניתן להסבר פשוט.

Image result for ‫קוניטרה‬‎

אתמול דיווחו הרשתות החברתיות באזור קונייטרה, כי לראשונה מזה יותר משנה ,פעלה מיליציית מורדים מדרום סוריה במרחב מחוז קונייטרה ותקפה בכיר לשעבר בכוחות המורדים שעשו סולחה עם דמשק – אבו ג'עפר  – أبو جعفرמהעיירה מומתנה . במהלך ניסיון חיסולו נורו לעברו מספר כדורים שפגעו בגופו והוא הועבר במצב קשה לבית חולים בקונייטרה.

אבו ג'עפר היה בעברו אחד ממפקדי מיליציית "חזית מורדי סוריה" – جبهة ثوار سورية ושיתף פעולה עם הרוסים במסירת השטח בו פעל לידי צבא סוריה . כיום אבו ג'עפר מתפקד כמודיע עבור אגף סעסע של המודיעין הסורי המנטר את כל פעילות ההתנגדות נגד משטר אסד במחוז קונייטרה.
ניסיון פעולת חיסול זאת היה הראשונה המתבצעת באזור קונייטרה על ידי ההתנגדות העממית מהדרום שנשבעו להתחשבן עם כל פושע שמסר את ביתם לידי משטר אסד.
זהו גם למעשה אזהרה ראשונה ואחרונה לכל מפקד לשעבר בכוחות המורדים בקונייטרה- "הישארו בביתכם ועזבו את שדות הקרב לגברים שבינינו".

עד כאן הדיווחים מהרשתות החברתיות. אך לא כולם. מספר אנשים שמכירים את האזור היטב ואת הנפשות הפועלות במרחב זה טוענים כי ניסיון חיסולו של אבו ג'עפר היא לא עבודה של מיליציית מורדים מדרום סוריה שחרגה מגבולות שטח פעילותה ובאה לסגור חשבון עם הבוגדים משורותיה , אלא זאת עבודה של המודיעין הסורי-"אגף סעסע" האחראי למסע החיסולים הנמשך כבר יותר משנה ובו נסגרים חשבונות עם מפקדי המורדים ,שלרובם היה קשר ישיר עם ישראל, כחלק מטיהור השורות ממי שמכונה אצלם "בוגדים בפוטנציה".

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏טקסט‏‏‏

 

 

כתיבת תגובה