דיווח:הרוגים בבסיס חה"א הרוסי בסוריה אחרי הפגזות המורדים

ארגון המורדים "תחריר א-שאם" הפועל במחוז אידליב בצפון סוריה הפגיז את בסיס חיל האוויר הרוסי -חמימים ברקטות גראד. לדבריהם ירי הרקטות הצליח לגרום לנפגעים הן בצד הרוסי והן בצד הסורי.

על פי המורדים,הם הפגיזו היום את בסיס חמימים הרוסי בעשרות רקטות גראד בתגובה על ההפצצות הברבריות של חיל האוויר הרוסי יחד עם חיל האוויר הסורי כל ריכוזי אוכלוסין ברחבי מחוז אידליב וחמאת שבצפון המדינה.

Image result for ‫هيئة تحرير الشام‬‎

סוכנות הידיעות הסורית המקורבת לארגון תחריר א-שאם – “وكالة إباء”  מדווחת כי המורדים ירו היום 35 רקטות גראד לעבר בסיס חמימים הנמצאת בפרברי העיירה ג'בלה שליד החוף הסורי . לדברי המורדים הירי הצליח לפגוע בבסיס הרוסי וכתוצאה מכך נהרגו 3 חיילים רוסים ו-11 אחרים נפצעו.כמו כן נפגע מטוס רוסי אחד שהיה בשדה ו-2 מכוניות צבאיות רוסיות.

המורדים מבטיחים שכל פעם בכלי טייס רוסים או סורים יפגעו באזרחים הגרים בצפון סוריה הם בתגובה יתקפו את בסיס חיל האוויר הרוסי-חמימים.

אמצעי תקשורת סורים המקורבים למשטר דיווחו כי בהפגזת המורדים נהרג חייל מצבא סוריה  ו-4 אחרים נפצעו  וביניהם 2 לוחמות מכוחות "צבאיא אלעטאא'" – “صبايا العطاء” – כוח המורכב מנשים לוחמות הפועלות לצד צבא המשטר.

כתב רשת סטפ הסורית מסר כי צבא סוריה שבפרברי לטקיה הפגיז היום את רחבי העיירה "אלכשאניה" וכן כמה כפרים הסמוכים לעיר ג'יסר א-שורור הסמוך למחוז לטקיה מה שגרם לפגיעות בבתי אזרחים. לא דווח על נפגעים בקרב האזרחים.

יש לציין כי גם אתמול הפגיזו כוחות המורדים וכוחות היאת תחריר א-שאם ,בארטילריה ובמרגמות עמדות צבא סוריה באזור המערבי של מחוז חמאת ,וגם הפגזות אלו באו בתגובה על הפגזות צבא סוריה על האזור.

Related image

מומחים מציינים כי הצלחת המורדים לפגוע ישירות בבסיס חמימים הרוסי מוכיח את טענתם כי הצליחו לשפר מאוד את טווח הירי של משגרי רקטות הגראד שברשותם היות ובעבר הם נאלצו לצמצם מרחק ולקרב כלים לעומק שטח מחוז לטקיה על מנת לנסות ולפגוע ברוסים. לא ברור מי הגורם שסייע למורדים לשפר את טווח משגרי הרקטות שלהם אך הם גורם לא ייפול מהכיסא אם יתברר שהיו אלו הטורקים שסייעו לאחר שרוסיה החלה לתקוף את מחוז אידליב בניגוד למה שסוכם ביניהן בהסכם אסטנא. אך יש גם המעריכים כי האיראנים הם אלו שסייעו,במקרה זה,בדרך עקיפה,למורדים לשפר את מערכות הצבאיות שברשותם כדי להעסיק את הרוסים בהגנת הבסיס המרכזי שלהם בסוריה במקום לעסוק בדחיקתם מסוריה.

בכל מקרה הרוסים כבר הורו לכוחות צבא סוריה הנאמנות לה לפרוש כוחות בשטחים מהם בוצע הירי כדי למנוע הישנותו.

Image result for ‫هيئة تحرير الشام‬‎

Image result for ‫هيئة تحرير الشام‬‎

 

 

כתיבת תגובה