מיליציות סוריות פשטו על מפקדה ראשית של החיזבאללה בחומס בהוראת רוסיה

נראה כי כבר שום דבר לא מפתיע בעלילות הסכסוך ההולך ומחריף בין רוסיה ואיראן על אדמת סוריה.

מקורות יודעי דבר בסוריה מסרו לאתר חדשות מקומי כי ישנה הידרדרות עצומה ביחסים בין רוסיה והמיליציות הסוריות הנאמנות לה ובין כוחות החיזבאללה הלבנוני באזור הצפוני של מחוז חומס , שזאת התפתחות יוצאת דופן המעידה על היחסים המעורערים בין 2 הצדדים באזור.

המקורות ציינו כי רוסיה החלה להקים באזור זה מיליציית לוחמים חדשה באמצעות קצין מצבא סוריה החופשי לשעבר שחתם על סולחה עם המשטר , ובה נוכחים לוחמים מיומנים ומנוסים שנבחרו בקפידה במטרה להלחם במיליציות הנאמנות לאיראן ודחיקתם ממחוז חומס.

המקורות חשפו כי אותה מיליציה חדשה קבלה ,במפתיע, לפני כמה ימים,משימה מהפיקוד הרוסי בסוריה, לפרוץ למפקדה הראשית של החיזבאללה בפרבריה הצפוניים של מחוז חומס והממוקם בין העיירות אלכם ואלמחתאריה ,בעלות רוב שיעי , והשכנים לעיירה תלביסה -הנשלטת כיום ע"י מיליציית ג'ייש אלתוחיד אלמדאוי – جيش التوحيد المنضوي מגייס 5 הנאמנה לרוסיה. מטרת הפריצה למפקדה הראשית של החיזבאללה הייתה לאלץ את כל אנשי החיזבאללה במפקדה להתפנות מהמקום ולסגת מהאזור.

לדברי מקורות,פשיטה זאת של אנשי המיליציה הנאמנים לרוסיה נתקלה בהתנגדות תושבי הסביבה השיעים התומכים בחיזבאללה,אך התעקשות לוחמי המיליציה הביאה להורדת דגלי החיזבאללה בכל האזור וכן קבלו התחייבות כי החיזבאללה יפנה את כל המפקדות באזור ויפרק את מחסומי הדרכים שהקים .

יצוין כי האירוע הזה, אשר נחשב לראשון מסוגו באזור הצפוני של מחוז חומס מגיע לאחר שבועות של מעצרים של אנשים שהיו נאמנים לחיזבאללה, על ידי לוחמים שעשו סולחה עם המשטר ומופעלים ישירות מהבסיס הרוסי-חמימים שליד לטקיה בצפון מערב המדינה . מעריכים כי הפעילות של המיליציה החדשה באזור צפויה להגביר עוד יותר את המאבק בין אירן ורוסיה להשגת שליטה באזור זה.

 

כתיבת תגובה