"צחצוח חרבות" דיפלומטי-2: שגריר אמריקאי מזהיר את רוסיה מעל סיפון אניה

דִּיפְּלוֹמַטְיָה שֶׁל סְפִינוֹת תּוֹתָחִים – ביטוי מתחום היחסים הבינלאומיים, שמשמעותו הפגנת כוח שעושה מדינה באמצעות צייה המלחמתי כדי לכפות את רצונה על מדינה חלשה ממנה.

Related image

צחצוח חרבות -2: המלחמה הדיפלומטית עולה שלב. שגריר ארה"ב ברוסיה מזהיר אותה על מעשיה בעזרת "דיפלומטיה של ספינות תותחים".

?שגריר ארה"ב ברוסיה, ג'ון האנטסמן, עלה על סיפון אחת משתי נושאות המטוסים של חיל הים האמריקני שהגיעו לים התיכון ביום שלישי, כדי להזהיר את רוסיה מפני הפעילות שלה בסוריה ובעולם.

?ארה"ב ומדינות מערביות אחרות מאשימות את רוסיה במגוון "התנהגויות רעות", הכוללים תוקפנות באוקראינה, מעורבות במלחמת האזרחים בסוריה, שליחת יועצים צבאיים לוונצואלה וניסיונות להשפיע על בחירות ברחבי העולם.

?בסוף השבוע שעבר נפגש נשיא סוריה, אסד, עם בכירים רוסים בסוריה, לפי הדיווחים בקרוב הצדדים יחתמו על הרחבת הנוכחות הימית של רוסיה בנמל טרטוס עד שנת 2092.

?מפקד הצי של ארה"ב אמר, כי שליח ארצות הברית לרוסיה צפה בפעולותיהם של 9,000 מלחים ונחתים, 130 מטוסים ו -10 ספינות על צי ארה"ב "לינקולן".

?מפקד הצי גם אמר כי נוכחות 2 נושאות המטוסים האמריקאיות  – לינקולן וג'ון סי. סטניס, בים התיכון "מייצגות כל אחת 100,000 טונות של דיפלומטיה בינלאומית ".

?הדיפלומט האמריקאי, האנטסמן, אמר "כשיש לך 200 אלף טונות של דיפלומטיה שנוסעת בים התיכון, זוהי דיפלומטיה המקדמת את עצמה – אין צורך לומר דבר אחר".

?האנטסמן הציג את נושאות המטוסים כ"הגנה חזקה", "שתשלים את הדיאלוג המדיני בקריאה לרוסיה להפסיק את פעילותה הגורמת לאי-יציבות בעולם".

?מפקד הצי האמריקני הוסיף, כי קבוצת הקרב של נושאת המטוסים מתפרסת בים התיכון לראשונה מאז שנת 2016.

?רוסיה שלחה את נושאת המטוסים היחידה שלה, "האדמירל קוזנצוב", לסיוע בהתקפות אוויריות בסוריה ב -2017.אך היא כרגע בשיפוצים המספנה בצפון רוסיה.

קרדיט לתרגום-אברהם תמקר- פרד"ס

 

כתיבת תגובה