מבזקי חדשות ליום 24-4-2019. מתעדכן

*- חיל הים הפקיסטני ביצע בהצלחה ירי טיל בלתי מזוהה אשר נורה מספינה אל הקרקע.

טיל השיוט שוגר על ידי ספינת קרב פקסיטנית בים הערבי הצפוני, ביום שלישי, כך דיווחה ה- Inter Services Public Relations, זרוע התקשורת של הכוחות המזוינים של פקיסטן.

"הטיל פגע במדויק ביעד שלו על הקרקע, זה מסמל את היכולות המרשימות של מערכת הטילים המקומית", נכתב בהודעה.

"ירי הנשק המוצלח הוכיח שוב את כוח האש האמין של הצי הפקיסטני ואת רמת ללא רבב של הטכנולוגיה והייטק בנשק. יכולות אשר הושגו על ידי תעשיית הביטחון של פקיסטן."

סגן מפקד חיל הים, קלים שוקת, ראה את הירי של ספינת הצי של פקיסטן, יחד עם קצינים בכירים אחרים.

קרדיט:אברהם תמקר- פרד"ס

Pakistan’s Navy Test Fires Indigenous Anti-Ship/Land-Attack Cruise Missile

*- חמאס גינה את איחוד האמירויות הערביות על כך ששלחה את טייסיה להתאמן יחד עם חיל האוויר הישראלי. חמאס כינה את המהלך "דקירה מאחור" עבור פלסטין והעולם האסלאמי.

מוקדם יותר החודש הועברו טייסים אמריקאים ליוון כדי להשתתף בתרגיל צבאי שכלל גם מטוסי קרב ישראליים.

המפרץ הפרסי בוחן את האפשרויות לקשרים הרשמיים עם ישראל לאחר שנים של עסקאות חשאיות.

"התרגילים המשותפים ביוון בין הכוחות של איחוד האמריות והכוחות הישראליים הם מכאיבים, קשים וקלון גדול", אמר אתמול דובר חמאס סאמי אבו זהרי.

"מהלך זה מעודד את ישראל להמשיך את מעשי הזוועה שלה נגד הפלסטינים, ומהווה סכנה בגבם של העם האיסלאמי, כמו גם לעם הפלסטיני".

טייסים מאיחוד האמיריות ישראל טסו יחד במסגרת "האינייהוס 2019", התרגיל הצבאי השנתי הגדול ביותר ביוון, שנערך בבסיס אנדראוידה בפלופונזה בין 1 ל -12 באפריל.

בתרגילים גם השתתפו כוחות מארצות הברית, איטליה, קפריסין.

הטייסים ביצעו פעולות אוויריות מורכבות. התרגילים כללו גם כוחות ימיים וקרקעיים.

"מטרת התרגיל היא לספק הכשרה מבצעית מציאותית בתנאים הדומים לסביבת לחימה מורכבת ומרובת איומים על מנת למקסם את היכולות המבצעיות של חיל האוויר", נכתב בהצהרה.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס

Image result for iniohos 2019

*- חילופי אש כבדים בעיירה צנאמין בין כוחות מורדים לצבא סוריה לאחר תקיפת מחסומי דרכים. לא ידוע על נפגעים. חילופי האש עדיין נמשכים בנשק קל ובינוני.

*- צוללת גרעינית לא מאויישת רוסית הושקה היום.

Silent and powerful: Nuclear underwater drone carrier set afloat – Russian MoD

*-שר החוץ הלבנוני, ג'בראן בסיל, הואשם בעבירות שחיתות נרחבות, כולל קבלת כספים איראנים כתשלום על "כיסוי נוצרי" לחיזבאללה. ההאשמות הצורמות של שר המשפטים לשעבר, אשרף ריפי, יגרמו למתיחות פוליטית בביירות, שכן הממשלה הלבנונית נאבקת להתמודד עם שחיתות ולבצע רפורמות פיסקליות כתנאי לפתיחת יותר מ -11 מיליארד דולר של סיוע כספי זר כדי להקל על החרם של לבנון משבר כלכלי. כך לפי דיווח של alarabiya.net.

*- שגרירות איראן בצרפת הודיעה כי מסר "חשוב" של שר החוץ זריף נמסר למשרד החוץ הצרפתי.

קרדיט:בר מאיר מקבוצת נציב

*- כתב רשת אלערביה מדווח מפי מקורות כורדיים כי מטוסי בנות הברית בראשות ארה"ב הפציצו 32 מכליות נפט שניסו לחצות את גבול עירק לשטח סוריה.‏مراسل العربية عن قسد: الطيران الأميركي قصف 32 شاحنة نفط حاولت دخول مناطق النظام السوري

*-ערב הסעודית: יו"ר מועצת השורא, שייח 'ד"ר עבדאללה בן מוחמד בן אבראהים אל-שיח', יבקר מחר ברפובליקה האסלאמית של פקיסטן בהזמנה רשמית של יו"ר הסנאט של פקיסטאן מוחמד סאדיק סנג'ראני .

במהלך הביקור ייפגש יו"ר מועצת השורא עם מספר פקידים פקיסטנים בכירים, וינהל דיון עם יו"ר הסנאט של פקיסטן.

יושב ראש מועצת השורא אישר כי ממלכת ערב הסעודית, בהנהגת הממונה על שני המסגדים הקדושים, המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז אל-סעוד, ויו"ר האגודה לזכויות האזרח, הנסיך מוחמד סלמאן בן עבד אל-עזיז, יורש העצר, סגן ראש הממשלה ושר הביטחון,

מקדישים תשומת לב רבה לחיזוק היחסים עם פקיסטן נוכח תפקידה החשוב בעולם האסלאמי ובקידום השלום והביטחון האזורי והעולמי.

ד"ר אל-שיח 'ציין כי ביקורים הדדיים בין בכירים בממלכה לבין פקיסטן באים בהקשר של תמיכה בשיתוף פעולה היסטורי ובייחוד בתחומים הפרלמנטריים.

המשלחת מלווה ביושב ראש מועצת השורא כוללת מספר חברים במועצה.

קרדיט:-אברהם תמקר – פרד"ס

*- פיצוץ מסתורי, היה לפני 6 ימים במחסן לחלב תינוקות בעיירה אלאברמו בפרברי חאלב המערביים. המחסן הושמד לחלוטין ובמקום פרצו שרפות.מאז ועד כרגע לא הגיעו פרטים נוספים על מה שאירע.רק לציין שהאזור בשליטת המיליציות האירניות.

*-

כתיבת תגובה