שת"פ סיני-אירני בלחימה בטרור קריטי להצלחת פרויקט "חגורה אחת, דרך אחת"

כמה הזוי לקרוא ששיתוף הפעולה האירני בלחימה בטרור עם מעצמה כמו סין הוא קריטי ? הלו אירן היא מדינה המייצרת טרור הגדולה בעולם! ובכל זאת כשדיפלומטים אומרים זאת זה נשמע קצת יותר הגיוני אך לא פחות מגוחך!

אך סין עושה הכל כדי לאבטח את תוואי המגה-פרוייקט התחבורתי "חגורה אחת, דרך אחת" האמור לקשר את כבישי סין עם מדינות אירופה ואסיה.

ע'ולמלי חדאד עאדל, חבר המועצה לקביעת האינטרס הלאומי של איראן, הדגיש את הצורך להגביר את שיתוף הפעולה בין איראן לסין במאבק בטרור.

הוא אמר את הדברים ביום שני בפגישה עם שר החוץ של המפלגה הקומוניסטית הסינית סאו טאו בבייג'ינג.

עאדל עומד בראש המשלחת של "המועצה לקביעת האינטרס של המשטר האיראני" בסין ומשתתף בפורום השני של פרוייקט "חגורה אחת, דרך אחת"  לשיתוף פעולה בינלאומי שיתקים מ-25-27 באפריל.

בכיר איראני אמר כי הלחימה בטרור יכולה להיות אחד התחומים החשובים של שיתוף הפעולה הדו-צדדי בין שתי המדינות, וכי "יישום 'היוזמה של פרויקט "חגורה אחת, דרך אחת"' מחייבת שלום ויציבות לאורך תוואי החגורה ולא ניתן יהיה לממש את התכנית אם טרוריסטים עדיין יפעלו במדינות כמו אפגניסטן, עיראק וסוריה".

והוסיף ואמר כי איראן היא נדבך חשוב של דרך המשי וכי החלטת הנשיא הסיני ליישם את הזאת היא "משמעותית" מאוד עבור האומה האיראנית.

סאו טאו הסיני אמר, כי איראן וסין מקורם מתרבויות גדולות, והן מקושרות זו לזו בדרך המשי.

הפקיד הסיני הביע את הערכתו על תמיכת איראן ביוזמת "חגורה אחת, דרך אחת", ואמר כי השתתפות בכירים במשלחת האיראנית ממועצת "האינטרס של המשטר" מוכיחה את חשיבות הפרויקט עבור איראן.

פרויקט "חגורה אחת,דרך אחת":

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס

 

 

 

 

כתיבת תגובה