לקראת פרסום "עסקת המאה": קואליציה עולמית נגד תכנית טראמפ

בעקבות הדיווח ב-"וושינגטון פוסט", שלפיו העסקה לא כוללת מדינה פלסטינית, והדלפות נוספות – גוברת ההתנגדות בקהילה הבינלאומית. דיפלומט מערבי: "חסרת סיכוי"

ברש”פ ובחמאס בוחנים דרכים לטרפד את התכנית האמריקנית המתקרבת באמצעות צעדים מדיניים והגברת ההתנגדות לישראל בשטח.

עסקת המאה מציגה נאיביות שכן שיפור החיים של הפלסטינים איננו מעניין במיוחד את יו”ר הרש”פ מחמוד עבאס ואת צמרת הרש”פ. מבחינתם, “עסקת המאה” של טראמפ היא “הסיוט הגרוע ביותר של הפלסטינים”, והתכנית נפסלה מראש על ידם מבלי ששמעו אפילו את פרטיה. מחמוד עבאס אמר לפני כמה ימים כי הפלסטינים “דוחים את התכנית, תהא אשר תהא”.

Related image

ארגון חמאס מתואם עם ארגון הג’יהאד האסלאמי ועם איראן כדי לטרפד את התכנית האמריקנית. אינתיפאדה חדשה בשטחי הגדה בסגנון “ההתנגדות העממית” ,ללא שימוש בנשק חם, והפרת הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס בגבול רצועת עזה קרובה יותר מתמיד ולשם כך נערכים לשינוי המדיניות השרירותית. מבחינת הפלסטינים, חמאס והרש”פ כאחד, הפלסטינים נכנסים כעת למערכה פתוחה נגד ישראל וממשל טראמפ כדי להכשיל בכל דרך את תכנית השלום האמריקנית החדשה.
אי אפשר לשלול את האפשרות של חידוש פיגועי ההתאבדות בתוך שטח ישראל, מיד לאחר ההכרזה על “עסקת המאה”, הפלסטינים חשים שהמשך שלטון הימין בישראל והתכנית החדשה של טראמפ דוחקים אותם לפינה.

ברקע הדיווחים על התקרבות מועד פרסום תכנית השלום של ממשל טראמפ, קראו הפלגים בעזה ל"הסלמת העימות" עם ישראל ואמרו כי נרמול היחסים איתה היא "דקירה בגב האומה" הערבית.

Image result for ‫רש"פ‬‎

 

 

כתיבת תגובה