ההכנות האמריקאיות: מקדמת מטוסי קרב חדישים לקרבת איראן

אתמול פרסם האתר נציב.נט כתבה תחת הכותרת "נשלמות ההכנות לקראת החמרת הסנקציות על אירן":

היום נודע כי חיל האוויר האמריקני שולח את מטוס הקרב בעל רמת הביצועים שלא משתווה כיום לשום מטוס קרב בעולם (החלום הרטוב של טייסי חיל האוויר הישראלי) למזרח התיכון.

מספר לא ידוע של מטוסי  f-22 נחתו ,אתמול,לצד מטוסי F-35A בבסיס חיל האוויר של אל דאחרה Dhafra באיחוד האמירויות הערביות, בסיס חשוב לארצות הברית באזור, על פי הודעה לעיתונות רשמית . ללהקה ה"דורסנית" הצטרפו גם אנשי תחזוקה ותמיכה, חלקן משתייכים לאגף הפעיל של יחידה 388 תחזוקה ותפעול וחלקם מאגף ההפעלה של חיל האוויר אגף 419 , שניהם מסופחים לבסיס חיל האוויר ביוטה.
שתי היחידות החלו לעשות את דרכן למזרח התיכון בשבוע שעבר, על פי הודעה רשמית אחרת שיצאה בנובמבר 2018 .הם השתתפו גם בתרגיל מוכנות מסיבית הנקרא "פיל ווק ", שכלל 35 מטוסי חמקן F-35A .

ה- F-22 בעל יכולות אסטרטגיות ,בקרבות אוויר בעיקר, עם עליונות מוחלטת, חשוב לצבא האמריקאי ובמיוחד באזור בו הוא נמצא, כדי שיוכל להגיב במהירות למצבים שעלולים להיות בסיכון גבוה, כמו ליד מערב סוריה, לצד איומים נוספים במפרץ הפרסי, שם המתחים עולים באופן שגרתי עם הכוחות האיראנים . ה-"רפטורים" – f22 היו המטוסים היחידים מהקואליציה, בראשות ארה"ב, שנלחמו באזור דמשק שבמערב סוריה .

ה- F-35As יוכלו כעת למלא תפקיד חשוב לצד הרפטורים (f22) זה לצד זה במקום מושבם החדש בבסיס אל דאפרה.

מפקד חיל האוויר האמריקני, דוד גולדפיין אמר כי :" נוכחותם של טייסי מטוסי הקרב, ה-"רפטורים" , חשיבותם באזור הכרחית להשלמת המשימות באזור, ואנו מחשיבים את ה-F22 כמרכיב חשוב בכוח ההרתעה של ארצות הברית, ואוסיף ואומר שאף מטוס קרב קיים או מתוכנן לא יכול להתחרות עמו".

עם יכולות התמרון ויכולות שיתוף הנתונים שלו, יוכלו טייסיי הקרב מטייסות שונות לבצע משימות ולפעול בעליונות אווירית מכרעת במהלך פעולות אוויריות", אמר מפקד חיל האוויר האמריקני, דוד גולדפיין , בהצהרה, "זהו תפקיד נוסף ש- F-22 מילא בעבר באזור".

קרדיט:בר מאיר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה