נשלמות ההכנות לקראת החמרת הסנקציות על אירן

נראה כי ההכנות לקראת השלב השני בהחמרת הסנקציות על אירן,המיועדות הלכנס לתקוף בחודש מאי השנה,הולכות ונשלמות והן מקבלות ביטוי הן בכנות הצבאיות בשטח והם בשלמת ההתיעצויות בין ארה"ב לבעלות בריתה בכלל ולבעלת בריתה ישראל בפרט ובמיוחד לאחר שאירן אירן איימה לפתוח במלחמה במזרח התיכון אם ימנעו ממנה לייצא הנפט הנחוץ להישרדותה.

ביום שבת האחרונה נכנסה למימי הים התיכון נושאת המטוסים האמריקאית-לינקולן בראש כוח ימי גדול והיא עושה דרכה מזרחה. עדיין לא ברור אם בכוונתה להגיע לתעלת סואץ ולחצות לים האדום בדרכה למפרץ הפרסי או לחילופין היא תתפרס במימי מזרח הים התיכון מול חופי סוריה ולבנון.

כמו כן נכנסו עוד 2 אניות מלחמה,גם הן דרך מצרי גיברלטר,למימי הים התיכון . האניות הן : USS Bainbridge and USS Leyte Gulf

כמו כן אותרה נושאת המטוסים הצרפתית המשודרגת – "שארל דה גול" ,בתצלום תצ"א עדכני,בנמל לימסול שבקפריסין משם היא תצא לתפוס עמדות במזרח הים התיכון מול חופי סוריה ולבנון.

בתחום המדיני הולכים ונשלמים התאומים הנדרשים בין ארה"ב וישראל לכל התפחות שלא תבוא.

היועץ לביטחון לאומי של ישראל נפגש עם בולטון לשיחות על איראן.
יועצו לביטחון לאומי של טראמפ אומר כי הוא ומאיר בן-שבת ידונו ב"מחויבות משותפת למאבק בפעילות האיראנית הממאירה ושאר השחקנים המערערים".

ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן-שבת, ייפגש היום עם עמיתו האמריקני, ג'ון בולטון, בוושינגטון, כדי לדון בנושאי אירן ו"גורמים מעוררי יציבות נוספים".

בולטון צייץ ביום ראשון כי הוא ובן-שבת ידונו ב"מחויבותם המשותפת לפעול נגד פעילות איראנית מזיקה ושאר שחקנים מעוררי יציבות במזרח התיכון וברחבי העולם".

קרדיט:בר מאיר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה