עניבת החנק מתהדקת סביב סולימני. שה"ח האמריקאי:נטפל בו כמו במנהיג דאעש

ברקע הכרזת ארה"ב על משמרות המהפכה האיראנים – "ארגון טרור" מצהיר שר החוץ האמריקאי מייק פומפיאו השבוע כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים – האלוף קאסם סולימני יטופל באותה דרך כמו שמטפלים בראש החליפות האיסלמית-דאעש ,אבו אלבאכר אלבגדדי.

"סולימני הוא טרוריסט. יש לו דם של הרבה אמריקאים על הידיים וככה גם לכוחות שהוא מפקד עליהם" – אמר פומפיאו לרשת פוקס האמריקאית.

"כל פעם שאנחנו מוצאים ארגון ,מוסד,או פרט שנוטל חיים של אנשים ,אמריקה נחושה להפחית את הסכנה כי זאת האחריות שלנו"  הוסיף.

סולימני פועל באינטנסיביות במספר ארצות במזרח התיכון כולל סוריה ועיראק.

הגנרל סולימני מבקר לעתים קרובות בסוריה ועיראק לא רק בשביל להניע גייסות אלא גם לתכנן תכנית קרב ולפגוש את מפקדי יחידותיו.

הפעם האחרונה שסולימני הצטלם בפומבי היה במהלך פגישת נשיא סוריה אסד עם נשיא איראן-חסן רוחני.

הערות ברקע הידיעה:

*- מקורות זרים דיווחו כי בעת ממשלו של הנשיא אובמה פנתה ישראל אליו בבקשה לאשר את חיסולו של סולימני אך אובמה סירב ואף הדגיש כי חשוב לארה"ב שסולימני יחיה ויהיה בריא ושלם. למעשה אובמה העניק לסולימני,מסיבותיו הוא,פוליסת ביטוח חיים באחריות ממשלת ארה"ב.

*- הכרזתו של פומפאו למעשה הופכת את סולימני ל-"מת מהלך" . ברצותה תוכל ארה"ב להביא לסיומו את הקריירה של הגנרל האיראני. מערכות המודיעין האמריקאיות יכולות לאתר את האיש כל רגע נתון בכל מקום על פני כדור הארץ ,ממש כמו את אלבגדדי, שממשיך לחיות רק בגלל שזה משרת את האינטרס האמריקאי.

*- כמי שמפקד על כוחות צבא גדולים ומתנועע בשטחים נרחבים הופך סולימני להיות מטרה קלה לזיהוי ואיתור וזה גם מה שיהיה בעוכריו. הוא יהיה בהישג ידם של האמריקאים בכל רגע נתון וכך גם גורלו ייחרץ בכל רגע שיעלה הדבר ברצון האמריקאים.

 

 

 

כתיבת תגובה