למה תקפה ישראל את שה"ת אלנירב בצפון סורי-עדותו של קצין סורי מהאתר

אור ליום חמישי ,ה-27 למרץ, תקפה ישראל מטרות איראניות בצפון סוריה וזאת במקביל להצהרות סוריות המתנגדות להצהרת הנשיא האמריקאי-טראמפ המכיר בגולן כשטח ישראלי.

ישראל תקפה את שדה התעופה הצבאי אלנירב ואת פאתי שדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב ואת אזור תל אלנאקרין ומטרה באזור התעשיה באזור אלשיח נג'אר של העיר חאלב מה שגרם להרוגים ופצועים בקרב המיליציות האיראניות.

 למה דווקא את שדה התעופה אלנירב?

רס"ן ג' ,קצין סורי לשעבר שערק וברח לאירופה בשנת 2016 , אמר לרשת אוריינט כי התקיפה הישראלית על שדה התעופה אלנירב לא הייתה מקרית כלל וכלל. שדה התעופה אלנירב הנו הבסיס האירני המרכזי לא רק באזור חאלב אלא בכל צפון סוריה . התקיפה על השדה באה בגלל מידע מודיעיני ממוקד שישראל קבלה על משהו שנמצא בשדה.

הקצין הוסיף כי בכל מהלך שנות שרותו הוא וחבריו נאלצו לציית לפקודות שנתנו קצינים אירנים ששלטו בפועל  בשדה. בשדה עצמו היו לא יותר מ-5-6 קצינים סורים שדאגו ליישום הפקודות האירניות. הוא בקש  עוד לציין כי רוב האתרים הצבאיים באזור חאלב ,שהיו בעבר של צבא סוריה, נמצאים כרגע בשליטה אירנית וכי הרוסים נוכחים רק באזור האקדמיה הצבאית שבשכונת אלחמדאניה.

נשק מתקדם ומתקני שיבוש

על פי עדותו של רס"ן ג' הסורי אירן הביאה לשדה התעופה אלנירב, ב-7 השנים האחרונות ,ארסנל צבאי של ממש,וביניהם מערכות טילי נ"מ , טילים בליסטיים, קרקע-קרקע ,לטווח בינוני ,מתקני שיבוש שהותקנו על מגדלים בשדה ובעוד אזורים צבאיים שנועדו לנטרל את מערכות הריגול והקשר האלחוטי שבשימוש כוחות המורדים הנמצאים באזורים המזרחיים של העיר חאלב.

המערכות הצבאיות האירניות הגיעו לשדה התעופה אלנירב באמצעות מסוקים או שיירות מאובטחות של משאיות משדה התעופה של דמשק דרך ציר חנאסר-خناصر.לאחר שיקום חלק משדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב ,בשנת 2014, בנתה אירן בתוך השדה מבנה הדומה לבניין הזכוכית שנבנה בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק ,כדי שיהיה חפ"ק לניהול פעילויותיה באזור חאלב ופרבריה וכן לנהל את כל תנועות הכוחות האירנים בצפון סוריה.

אין תיאור זמין לתמונה.

היכן פרוסים הכוחות האירנים בצפון סוריה?

המקור מאשר כי מרבית המיליציות האירניות פרוסים בפאתי העיר לאחר ששלטו קודם על מרבית שטחו של העיר לאחר שהרוסים אלצו אותם לצאת ממרכזי העיר . המיליציות האירניות פרוסות כיום באזור שכונות אלמדאניה וחאלה החדשה ושכונת אסד ואזורי אלחאדר וברוב הכפרים שמדרום לעיר חאלב  וכי כל הבסיסים והמפקדות האירניות המרכזיות נמצאים בג'בל עזאן וג'בל אלואחה-الواحة (שם נמצא מתקן ייצור צבאי )  ושדה התעופה הצבאי-כוירס ובית הספר למקצועות החי"ר והכלא המרכזי וכן בעוד אתרים במרחב.

 

כתיבת תגובה