נציגים מדרום סוריה דורשים מהמשטר לסלק את המיליציות האירניות

משלחת מטעם ועדת מחוז דרעא המרכזית שבדרום סוריה סיימה היום סדרת פגישות במשרדי הביטחון הלאומי של משטר אסד בדמשק ודנו בו בנושאים הקשורים למחוז.

על פי עדותו של אחד המשתתפים השתתפו מצד המשטר: האלוף עלי ממלוכ – מפקד המודיעין הלאומי הסורי,שר הביטחון הסורי-עלי איוד , ראש המודיעין הצבאי- האלוף מלחם כיפאח ועוד קצינים בכירים מצבא סוריה.

מצד הועד המרכזי של מחוז דרעא השתתפו: أبو مرشد البردان ومصعب البردان والشيخ أحمد البقيرات ويعرب أبو سعيفان والمحامي عدنان مسالمة وأبو منذر الدهني ومفلح كناني، أبو بكر الحسن والشريف وحسن آل فياض ועוד נציג מהעיר נוה- نوى.

הדרישות המרכזית של  משלחת ועדת דרעא המרכזית היתה להרחיק את כל המיליציות האירניות מדרום סוריה. כמו כן דרשו להפחית את מספר מחסומי הצבא שנפרסו באזור ,פינוי שווקים גדולים באזורי תעשייה כדי לאפשר לחיי המסחר לשוב למסלולם ולהפסיק את המעצרים ולשחרר חיילים שעשו סולחה עם המשטר ועדיין נעצרו וכן לשחרר נשים שנעצרו. כמו כן להקל על בני המחוז הנמצאים מחוץ לסוריה והמבקשים לחזור הביתה. כמו כן בקשו ממשטר אסד להחזיר את השירותים הממשלתיים שנהגו בעבר לספק לעיר.

על פי דיווח אתר חדשות סורי הפגישה היתה חיובית ביותר היות ורוסיה נתנה פקודה לבכירים הסורים להיענות לדרישות תושבי המחוז על מנת להרגיע את המצב בדרעא שבחודשים האחרונים רמת התנגדות התושבים החלה לעלות מחדש. הרוסים חוששים מהסלמה במצב הביטחוני בדרום סוריה שיכול להביא  להביאו שוב לפיצוץ .

2 הצדדים הסכימו להקים וועדה משותפת ליישוב סכסוכים שתפתור נושאים במחלוקת בין העם למשטר.

משטר אסד מצדו הבטיח לשחרר את מרבית העצורים ממחוז דרעה ומאגן הירמוק שנעצרו כאשר צבא סוריה כבש מחדש את האזור.

ראוי להזכיר כי במחוז דרעא  מתרחש מעין תוהו ובוהו ביטחוני ויש תחרות בין רוסיה לאיראן וענפי ביטחון הפנים והיחידות הצבאיות הסוריות שבמרחב שנאמנותם חלוקה  בין רוסיה ואירן.

מצגת נוכחות מיליציות אירניות בדרום סוריה:

כתיבת תגובה