"שחרור כל השטחים הכבושים היא הדרך היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי"

כשהוא מדבר כך למה הוא מתכוון ? האם בן הברית האסטרטגית של ישראל,נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי, למעשה זורק איום מרומז לעבר ישראל בעודו מפר בריש גלי את הנספח הצבאי של הסכם השלום בין 2 המדינות,בעצם הצפת חצי האי סיני בכוחות צבאיים הרבה מעבר למה שהוסכם ? 

הדברים בהחלט היו צורמים לאוזניים ישראליות אך היו דיי נעימים לאוזניים ערביות.

האם השיטה הישראלית להתעלם מ-"איתותים" וסימנים מעידים הפך אצלנו לדרך חיים ? האם הפסקנו להיות "חפצי חיים " ?

הנשיא המצרי בהחלט נתן לכולם להבין כי בין בחירתו בישראל כשותף אסטרטגי בלחימה בטרור ובין בחירת הצד הפלשתיני, שללא ספק יאיים על קיומה של ישראל , הוא יכול לחשוב גם על סיכונה של ישראל בעבור האחדות הערבית.

"שחרור כל השטחים הערבים הכבושים היא הדרך היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי", אמר נשיא מצרים, עבד אל-פתאח אל-סיסי, בנאום הפתיחה של הפסגה הערבית ה -30 בתוניסיה.

הנשיא אמר כי המשברים שפרצו במדינות ערביות רבות לפני שמונה שנים, מאיימים על קיומן של מדינות לאום ועל עקרון האחדות הערבית ומדגישים את הצורך לאחד את פעולת המדינות הערבית כדי להתמודד עם אתגרים אלה.

אל-סיסי אמר כי התמשכות העוול ההיסטורי נגד העם הפלסטיני ימשיך להיות מקור חרפה לקהילה הבינלאומית כל עוד לא יתעלמו מהלגיטימיות הבינלאומית.

אל-סיסי אישר מחדש את זכותו של העם הפלסטיני להקים את מדינתו העצמאית עם ירושלים המזרחית כבירתה, ואמר כי יש להחזיר את רמת הגולן הישראלית לסוריה כדי לפעול למען שלום כולל וצודק.

"מדינות ערב בחרו בשלום והציגו יוזמת שלום כוללת בתמורה לשחרור כל השטחים הכבושים הערבים וליישום החלטות לגיטימיות בינלאומיות בנושא זה", אמר אל-סיסי.

נשיא מצרים אמר כי המשא ומתן לשלום המבוסס על הסכם ז'נבה הוא הדרך היחידה לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי.

מצרים, יחד עם מדינות ערב, דחתה את החלטתו האחרונה של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בריבונות הישראלית על הגולן הסורי הכבוש, וכן מתנגדת להחלטתו הקודמת של טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לישראל מתל-אביב לירושלים.

לכולם ברור, ובייחוד לתושבי מדינת ישראל היהודיים,כי העברת "כל השטחים הערבים הכבושים" לידי הפלשתינים יכניס את מדינת ישראל ל-"גבולות אושוויץ" המסכנים באופן מאיים מאוד על קיומה.

sisi

"דם ערבי נשפך לפעמים בידי ערבים, ופעמים אחרות על ידי טרוריסטים זרים ומיליציות המזוהים עם כוחות אזוריים המתערבים בענייני עמינו", הוסיף אל-סיסי.

בנושא הסורי קרא נשיא מצרים לפעול מיידית כדי להתחיל במשא ומתן להשגת הסדר כולל במדינה, שיישמר את אחדותה ושלמותה הטריטוריאלית של סוריה ויבטל את הטרור במדינה.

על מנת ליישב את המשבר בלוב, דחק אל-סיסי לפעולה מידית ביישום יוזמת מועצת הביטחון של האו"ם שאומצה לפני כחודש וחצי.

"מה שנדרש [בלוב] הוא רצון פוליטי שמתעלה על כל האינטרסים האישיים והשאיפות. על הקהילה הבינלאומית לעמוד בכל כוחה נגד הכוחות, הידועים לכל, הממשיכים להבריח נשק ולוחמים ללוב ללא כל אחריות ", אמר נשיא מצרים.

על תימן קרא אל-סיסי ליישם את הסכם שטוקהולם האחרון וכן קרא לחות'ים לסגת מנמל אל-חדיידה כראשיתה של חידוש המשא ומתן בהתאם להחלטה 2216 של האו"ם, הדיאלוג הלאומי בתימן והמועצה לשיתוף פעולה במפרץ.

2

אל סיסי הגיע לתוניס ביום ראשון לפסגה, שם התקבל על ידי שר ההגנה התוניסאי עבד אל-קרים זבידי לפני שקיים פגישה עם נשיא טוניסיה, באג'י קאיד אסבסי.

הפסגה בת יומיים, שכותרתה "איחוד חזון ומילה"-  Uniting Vision and the Word, מתמודדת עם מספר סוגיות ערביות, כולל הנושא הפלסטיני והסכסוכים בסוריה ובלוב.

הפסגה צפויה לאמץ החלטה נגד ההכרה האמריקאית בריבונות ישראל על הגולן הסורי הכבוש.

במילים אחרות מה שהיה פעם 3 הלאווים של הליגה הערבית הפך היום "לשחרור כל השטחים הערבים הכבושים" הנאמר במתק שפתיים מאיים.

1

 

One thought on “"שחרור כל השטחים הכבושים היא הדרך היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי"

  • 02/04/2019 at 19:18
    Permalink

    Hamas is a unit of the Muslim-Brotherhood from Cairo.
    The Egyptian Engineering corpse dug ALL the military tunnels to Gaza, from within its own quarters.
    Now Al-Sisi openly closes ranks with Hamas, its partner Hezbollah
    and its owner Iran.
    Destroying Israel is intended to achieve two strategic goals:
    1. Protecting the Iranian nuclear, inl. ICBM. armament program
    Thus securing the pretext and impetus for Egyptian & Saudi program of similar traits
    where Saudia finances the Egyptian programms, for technical support's sake
    2. Weakening America vs. Europe, thus foiling Brexit.

כתיבת תגובה