אירן מגיבה לתקיפות הישראליות- השתלטה על שכונות רבות בחאלב

בלילה שבין יום רביעי לחמישי תקפה ישראל מטרות אירניות באזור העיר חאלב.אמצעי תקשורת בסוריה טענו לאחר התקיפה כי לכוחות האירנים ולאנשי החיזבאללה ששהו באתרים המותקפים נגרמו אבדות כבדות.

מיד לאחר התקיפה הישראלית תגברו כוחות הביטחון הסורים את נוכחותם ב-2 שדת התעופה של העיר חאלב: הצבאי והאזרחי וסגרו את כל צירי התנועה המגיעים אליהם  וכן מנעו מאזרחים להיכנס ולצאת לאזורים אלו. כמו כן סגרו את הדרכים המובילות לשכונות המזרחיות כולל כל האזורים הסמוכים ל-2 שדות התעופה.

מקורות יודעי דבר מסרו כי לפחות 2 מטוסים השייכים למשמרות המהפכה האיראנים  נחתו בשדה התעופה הבינלאומי של חאלב אמש (הלילה שבין חמישי לשישי) והביאו מאירן קציני צבא שבאו לבחון את תוצאות התקיפה האווירית הישראלית על אתרים איראנים באזור ,בלילה שבין רביעי לחמישי.
שעתיים אחרי נחיתת 2 המטוסים האיראנים יצאה שיירה צבאית מהשדה כשהיא מאובטחת על ידי מאות לוחמי מיליציות הנאמנות לאיראן ,כמו דיוויזיה 4 ,כוחות בטחון פנים סורים,ואנשי חטיבת אלבאקר. השיירה שמה פעמיה לאזור התעשייה באלשיח נג'אר ,וכן לבסיס האירני בג'בל עזאן-جبل عزان  שם נמצאים מחנות האימונים של החיזבאללה וכן מחסני הנשק והתחמושת שישראל תקפה בתל שריב – تل شغيب שבשכונות המזרחיות של חאלב.
השיירה סיימה את סיורה באקדמיה הצבאית בשכונת אלחמדאניה שבעיר חאלב שהיא גם בסיס צבאי של משמרות המהפכה האיראנים.

הגיוס הפתאומי בקרב המיליציות האיראניות באזור נועדו מצד אחד לאבטח את האזורים שישראל תקפה וכן לאבטח את שיירת האח"מים שהגיעו מאיראן ומצד שני לבצע פריסה מחדש בשכונות המזרחיות  תוך פינוי עמדות קיימות והשתלטות על אתרים חדשים באזור שהיו קודם בשליטת המיליציות הסוריות וכן להעביר ציוד ונשק לאתרים החדשים . כמו כן התפרסו המיליציות האיראניות בשכונות הסמוכות לציר התנועה המרכזי המוביל לבסיסים של משמרות המהפכה וכן השתלטו האיראני על אזורים בדרום העיר הסמוכים לשדה התעופה הבין לאומי שבמערב חאלב ולאקדמיה הצבאית ולשאר נקודות הפריסה האיראנים בדרום העיר בעזאן ובתל שריב ואלסאבקיה-السابقية וחדאדין-حدادين .
מקור צבאי מצבא סוריה החופשי הדגיש כי השתלטות המיליציות האיראניות על שכונות בעיר חאלב נועד לשלוח מסר ברור ותקיף כי איראן דבקה בעמדותיה וכי היא לא מתכוונת לסגת מהאזור או לנטוש את בסיסיה הצבאיים באזור ונחישותם שלא לפנות את האזור לטובת הרוסים והמיליציות שלהם ,למרות האבדות הכבדות שספגו בהפצצות הישראליות.

בשעות האחרונות מדווחים גורמי אופוזיציה בסוריה כי כוחות של בטחון הפנים הסורים שגרו עם משפחותיהם בשכונות המזרחיות של חאלב עוזבים את בתיהם ונוסעים לדמשק (רה-לוקיישן) תוך שהם מפנים את השטח לאירנים.

כתיבת תגובה