דיווחים חדשים להשלמת תמונת התקיפה אמש בצפון סוריה

אמש דיווחו אתרי חדשות בסוריה כי הותקפו מטרות אירניות באזור העיר חאלב שבצפון סוריה. לדברי אותן מקורות התבצעו לפחות 5 גלי תקיפה שבמהלכן הותקפו לפחות 4 אתרים שהיו בשליטת משמרות המהפכה האירנים והחיזבאללה באזור שדה התעופה הבין לאומי של העיר חאלב ובאזור תעשיה מצפון לעיר (معمل الاسمنت، النيرب شرق مطار حلب الدولي، العزيزية، الشيخ نجار) . כמו כן היו דיווחים על תקיפת שיירה צבאית באזור חנאסיר. רוב אמצעי התקשורת בסוריה,ובמיוחד אלו המקורבים לשלטון הפנו אצבע מאשימה לעבר ישראל ככזאת העומדת מאחורי התקיפה.

מאז ליל אמש ממשיכים להגיע פרטים נוספים על התקיפה המאפשרים להשלים את התמונה הכוללת של מה שקרה. הרבה דיווחים מבוססים על פרטים מטעים כדי למנוע משיטות תקיפה להיחשף.

להלן דיווחים ומידע נוסף באשר למה שקרה אמש באזור חאלב בצפון סוריה:

*- מעניין לקרוא את הודעת ערוץ הטלגרם  @sababotelegram :

תובנות:

להבנתי מוקדם עוד להעריך את עוצמת הפגיעה והנזק כתוצאה מסדרת התקיפות הרחבות שיוחסו באופן מפתיע לחיל האוויר הנורווגי בסוריה – אמש.

עם כל זאת חשוב להבין ולזכור שאירועי השבועות האחרונים בגזרת עזה ואיו"ש כולם בשורשם בהכוונת מכוון – איראן, ומטרתם להעסיק את ישראל בדרום
מתוך כוונה להאיץ בתכנית התבוססות בגולן ובצפון.

ואם אפשר על הדרך לבדוק כלים למה לא?

התקיפה אמש בסוריה נגד נכסי ציר הרשע ואנשיה – תגובה הולמת מאוד בנסיבות המחמירות הללו.

מישהו ראה את ה S300 בסביבה?

*- דיווח של בלוגר ערבי: את התקיפות אמש בצעו מטוסי אפ-16 ו-אפ-15 של חיל האוויר הישראלי שירו את טילי השיוט לעבר המטרות באזור חאלב  מגבהים שבין 45 אלף רגל ל-51 אלף רגל . מגובה שכזה אין ספק שהם נחשפו למכשירי הרדאר של סוללות האס-400 הרוסיות שבסוריה. מדוע הסוללות הרוסיות לא הופעלו נגד המטוסים הישראלים ? כי זה בדיוק מה שסכמו עליו נתניהו ופוטין בשיחתם האחרונה.

*-אתר החדשות הסורי Jorfnews דיווח כי יותר מ-25 פעילים של משמרות המהפכה האיראניים, בהם מפקדים ומומחי צבא איראניים נהרגו בתקיפה הישראלית הלילה.

*- בעקבות הטלת האחריות על ידי סוריה על התקיפה אמש על ישראל השטח האווירי ברמת הגולן נסגר לטיסות מעל גובה של 5,000 רגל.

*- שלטונות סוריה מארגנים אנשים מתושבי העיר חאלב למחות על התקיפות הישראליות . לפחות מרוויחים כמה גרושים מאסד שלקח להם את כל ממונם.

*- הומור שחור סורי: صاروخ جولان هو صاروخ مستنسخ عن صاروخ روسي وتم تعديله بمراكز البحوث العلمية السورية. مواطن سوري علق قائلاً: هو صاروخ سوري يٌطلق على كل الجغرافية والمدن السورية عدا الجولان المحتل. – טיל הגולן הוא טיל שהועתק מטיל סורי ישן במרכז למחקר ופיתוח של סוריה . אזרח סורי בתגובה: "גולן הוא טיל סורי שיורים אותו בכל תנאי שטח ולעבר כל הערים בסוריה רק לא על הגולן הכבוש".

*-

כתיבת תגובה