תקשורת סורית:הותקפו מטרות באזור העיר חאלב בצפון המדינה.דיווחים מהשטח

אתרי חדשות בסוריה החלו לדווח בשעה האחרונה על תקיפות באזור שדה התעופה של העיר חאלב,העיר הגדולה ביותר בסוריה שפעם גרו בה יותר מ-2.5 מיליון תושבים . בעקבות התקיפה העיר חאלב נמצאת בעלטה מוחלטת .

האצבע המאשימה הסורית מכוונת,כרגיל,לעבר ישראל כעומדת מאחורי התקיפה באמצעות טילי שיוט .מקורות סורים טוענים כי מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה בלמו חלק מהמתקפות ואף פגעו בכוח התוקף.

להלן דיווחים מהשטח כפי שעולים בערוצים השונים:

*- פיצוצים במחסן תחמושת בפרברי חאלב.عاجل : انفجارات تهز مستودع أسلحة قرب مسكنة بريف حلب الان

*- הותקפה שיירה על כביש חנאצר.عاجل: غارة جوية على رتل على طريق خناصر

*- מקור צבאי סורי: בסביבות השעה 11 בלילה החלו מערכות ההגנה האווירית לירות לעבר מטרות אוויריות של האוייב הישראלי שתקף מספר עמדות באזור התעשייה בשייח נג'אר במזרח העיר חאלב . מספר טילים שירה האוייב נפלו וגרמו נזק ברכוש באזור.

*- פיצוצים במחסן תחמושת בתוך שדה התעופה בחאלב.

*- תמונות ראשונות מאזור הפיצוצים:

*- רשת אלערביה:ישנם הרוגים ופצועים בפיצוץ מחסן התחמושת בשדה התעופה של חאלב.

*- המצפה הסורי: הותקפו מחסני תחמושת אירנים בשדה התעופה של חאלב.

*- מקורות בסוריה טוענים כי ישראל תוקפת מטרות בסוריה כשמטוסיה במזרח ויורים לכיוון מערב וזאת בניגוד לפעמים הקודמות שאז ירו מלבנון או מהים אל סוריה כלומר ממערב למזרח.

*-בסיס חיל האוויר הסורי שהותקף הינו בסיס ניראב  – שהאירנים השתלטו עליו זה לא מכבר . עכשיו הורסים להם אותו .

*- פעילות אווירית אינטנסיבית מעל שמי דרום לבנון הן של מטוסי קרב והן של כטב"מים ישראלים . מטעים מכל עבר.

*- פיצוץ אדיר בבסיס טי-4 האירני במזרח סוריה. עדיין לא ברור מה קרה שם.

*- סרטון ראשון:

*-דיווח: היום משעה 16:00 אחר הצהרים הופסקו כל הטיסות הרוסיות הן של מטוסים והן של כטב"מים בשמי צפון סוריה . כנראה קבלו התרעה במסגרת הזמן שנקבעה בין פוטין לביבי.

*- דיווח סורי: ידיעות כי בהפצצה הישראלית הושמדו 4 מחסני נשק ותחמושת אירנים ובסיס אירני ומספר גדול של אנשי חיזבאללה ואירנים נהרגו בתקיפה.

*- דיווח סורי : ידיעות כי בהפצצה הישראלית הושמד שדה התעופה של חאלב יחד עם מטוסים אירנים שעליהם היו קצינים אירנים בכירים מהשורה הראשונה.

*- בתקיפה הישראלית על מחסני תחמושת בשדה התעופה בחאלב הושמד מחסן של טילים בליסטיים בעלי מנגנוני כיוון מדוייקים. אירן הקימה מספר מחסנים כאלו בכל רחבי סוריה ו-2 מחסנים כאלו בלבנון .

*- דיווח:ישראל השתמשה בתקיפה בטילי שיוט מיוחדים מדגם דלילה שנטרלו את מערכות הרדאר של סוללות הנ"מ הסורים והאירנים באמצעות קרינה אלקטרומגנטית  ורק אחר כך יצאו לדרך הטילים המשמידים .

*- במפעל לייצור טילים מדויקים שהותקף באזור התעשייה של שייח נג'אר ליד חאלב ייוצרו טילים מונחים מדגם  Fajr-5C precision guided.

*- מפת אזורי התקיפה:

*- מומחים צבאיים אומרים כי "חאלב" הוא אחד האזורים העיקריים בהם יש לאנשי משמרות המהפכה האיראניים נוכחות צבאית חזקה, בה היא תומכת במיליציות מקומיות, הנלחמות זה שנים לצד הצבא הסורי כדי להביס את המורדים.Sbs news

*-

 

 

 

 

כתיבת תגובה