פעילות טורקית מכוונת בטלה תרגיל של חה"א הישראלי בשמי מזרח הים התיכון

לפני 3 שבועות,ב-12-2-2019,דיווח האתר נציב.נט כי מטוס ביון חדיש של חיל האוויר הטורקי עקב מרחוק אחרי תרגיל אווירי משותף לחילות האוויר של ישראל וארה"ב בשמי מזרח הים התיכון.

מתברר כי הצעד הטורקי היה רק פתיח לסדרת צעדים מתגרים נגד מספר של צבאות במזרח התיכון שהתכוננו לצאת בתרגיל גדול בימים הקרובים תחת השם:"מולדת כחולה-2019" – Blue Homeland 2019. בו ישתתפו כוחות מ:יוון,מצרים,קפריסין וישראל.

טורקיה מתכוונת להוציא מחר כוח משימה צבאי מעורב מכלים אוויריים וימיים לאזור בו יתבצע התרגיל בכוונה תחילה להפריע למהלכו ולסמן למדינות המתאמנות מי הבעל בית באזור זה למרות שמדובר במים בין לאומיים שלכולם מותר לשוט שם.

עפ"י סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו", הספינות הימיות שישתתפו יכללו משחתות, פריגטות, קורבטות, סירות תקיפה, צוללות, כלי ציד, סירות פטרולים וכן 20 מטוסי קרב, מסוקים צבאיים ומזל"טים.

 

יש לציין כי עובדת התרגיל נמסרה לכל מדינות האזור על מנת שינקטו את כל הצעדים הדרושים כדי לשמור על בטחון טיסה ושייט באזור זה של כדור הארץ.

אמנם התרגיל אינו מתחיל מחר אך התזמון הטורקי נועד אך ורק למטרה אחת: לשבש תרגיל אווירי גדול שמחר הולכת לבצע טייסת התובלה – 100 של חיל האוויר הישראלי באזור מזרח הים התיכון.

וויקיפדיה מוסרת את המידע הבא על טייסת 100 – טייסת הגמל המעופף:

טייסת 100 המכונה גם "טייסת הגמל המעופף", היא טייסת מטוסי תובלה בחיל האוויר הישראלי, הטייסת הראשונה בחיל האוויר. הטייסת מפעילה כיום מטוסי "צופית" (ביצ'קראפט קינג אייר B-200) ו"חופית" (בוננזה), ועוסקת במשימות איסוף מודיעין, סיוע לכוחות קרקע ואוויר, והדרכה. הטייסת מוצבת בבסיס שדה דב, הממוקם בצפון העיר תל אביב-יפו.

 

לאור הפעילות המשבשת הטורקית תחליט ישראל,ככל הנראה, שלא לקיים את התרגיל האווירי המתכונן במתכונתו הנוכחית.

 

כתיבת תגובה