שגרירת ארה"ב בלבנון מזהירה: החיזבאללה מעמיד בסכנה את כל המדינה.

מעניין מאוד העיתוי בו בחרה ארה"ב להעביר אזהרה חמורה לממשלת לבנון.

שגרירת ארה"ב בביירות,  , נפגשה הבוקר עם ראש ממשלת לבנון חרירי והעבירה לו אזהרה,שאפילו בלשון הדיפלומטית המצוחצחת לא ניתן לטעות בה.

השגרירה הביעה באוזני אלחרירי את דאגת וואשינגטון על התפקיד ההולך וגדל של ממשלת לבנון שעדיין נותנת גיבוי למיליציה צבאית מזוינת שאינה כפופה לממשלה המקומית . המיליציה ממשיך לקבל החלטות ביטחוניות עצמאיות הטובות אך ורק לה שלא להתחשב באינטרס הבלעדי של לבנון ובכך חושפת את את המדינה כולה לסכנה.

ישראל חוזרת ומזהירה את ממשלת לבנון כי אם החיזבאללה יפתח במעשי איבה נגדה או יחצה קווים אדומים שישראל הגדירה אותם, כמו הקמת מפעלים לשיפור דיוק הטילים הבליסטיים לטווח בינוני וקצר שברשותו היא תאלץ לפעול על מנת להסיר את הסכנה ממנה.

כיום,על פי הערכת גורמים ביטחוניים,יש לחיזבאללה כ-200 טילים בליסטיים מדויקים וכי פרויקט שיפור הדיוק אמור לשדרג כ-14 אלף טילים נוספים,מדגם זילזל-2, שבמאגרי החיזבאללה וכיום הם אינם מדויקים בעליל.

אם בעבר נהגה ארה"ב להעביר לממשלת לבנון אזהרות באמצעות הצהרות בכירים בממשל טראמפ בארה"ב או באמצעות אגרות מדיניות, הרי שהפגישה הנוכחית הבוקר היא מבחינה ציון דרך ואיתות כי הסכנה בפניה עומדת לבנון היא ברורה ומיידית.

שגרירת ארה"ב בביירות רצתה לוודא כי ממשלת לבנון לא שוגה בהבנת המסרים האמריקאים ובעקיפין אלו של ישראל.

כתיבת תגובה