אירן התכוונה לירות 3 טילים בליסטיים לעבר בסיס צבאי אמריקאי בעירק

המהלומות הצבאיות שארה"ב הכתה לאחרונה את המיליציה העירקית -אלחשד אלשעבי הנאמנה לאירן הבעירה את חמתם הן של העירקים והן של האירנים שחפשו דרך להלום בחזרה באמריקאים מבלי ליטול כל אחריות וזאת מחשש לתגובת תגמול אמריקאית קשה נגדם.

ככל הנראה הדיווח הבא היה ניסיון אירני-עירקי לגמול לאמריקאים על תקיפותיהם נגד הכוחות שלהם בעירק.

המודיעין העירקי חשף 3 טילים בליסטיים אירנים שהיו מיועדים להיות משוגרים מאדמה עירקית לעבר הבסיס הצבאי האמריקאי הגדול ביותר בעירק ,בסיס עין אלאסד –  שבמחוז אינבר שבמערב המדינה, אך לא גילה זאת לאמריקאים. היעד של הטילים התגלה לאחר שנבדקו הנ.צ. שהוטענו על מנגנוני הניווט של הטילים האירנים. על פי הדיווח של גורמי אופוזיציה סורים, צד שלישי חשף את הגילוי של המודיעין העירקי בפני האמריקאים.

הכעס בצד האמריקאי היה רב ביותר מה שמבטיח תגובת עונשין קשה מצד האמריקאים הן נגד גורמי המודיעין העירקים ,שלא חשפו באוזני האמריקאי טילים אלו, והן נגד האירנים שהתכוונו לפגוע בבסיס המאוכלס באלפי חיילים אמריקאים מכל זרועות הצבא.

מקורות בסוריה דיווחו כי אתמול בלילה  תקפו מטוסי קרב אמריקאים 5 עמדות של צבא סוריה ושל האירנים במזרח סוריה לא רחוק מהגבול העירקי.

אין כרגע מידע היכן בדיוק נחשפו הטילים האירנים , מי הגורם השולט בשטח זה ומאיזה דגם היו טילים אלו.

דבר אחד ברור לאמריקאים- האיש היחיד היכול לעמוד מאחורי ניסיון הפגיעה בבסיס האמריקאי הוא לא אחר מאשר הגנרל קאסם סולימני- מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האירנים והאחראי על כל הפעילות הצבאית האירנית בסוריה ובעירק.

Sardar Qasem Soleimani-01.jpg

 

 

כתיבת תגובה