אירן והחיזבאללה נכשלו במאמצים לשלב דרוזים במערך הצבאי שלהם מול ישראל

כולם בוודאי זוכרים את אירועי הכפר הדרוזי הצמוד גדר בגבול ישראל סוריה – אלחאדר.

אז, רק לפני יותר משנה,כאשר כוחות המורדים הסורים שלטו על כל השטח הסמוך לגבול ישראל ממפגש הגבולות עם ירדן ועד כמעט מפגש הגבולות עם לבנון והם היו בתנופה צבאית גדולה והיה חשש שהם הולכים לכבוש את הכפר הדרוזי-אלחאדר ולגרש או להרוג את כל תושביו הדרוזים.

בעזרת מנופי לחץ פוליטיים מצד תושבי ישראל הדרוזים מדינת ישראל הודיעה בפומבי כי היא ערבה לשלומם וכי המורדים לא יתקפו אותם ואף הכינה תכניות צבאיות לחילוץ בני הכפר לשטח ישראל במידה והמורדים לא יעמדו בהבטחותיהם.

הפגנת הדרוזים בדלית אל-כרמל, היום

"פוליסת הביטוח" הישראלית ניתנה לדרוזים השכנים למרות עוינותם הרבה למדינת ישראל והשתתפות חלק מבני הכפר בפיגועים על גדר הגבול עם ישראל . יש להזכיר את תת אלוף אוסאמה זוהיר א-דין המשמש כמפקד הכוחות הדרוזים בחאדר, הידוע בעוינותו הרבה לישראל,ובשיתופי הפעולה שלו עם אנשי החיזבאללה שהתבססו בגולן הסורי מול גבול ישראל.

לאחר שיתופי פעולה לאורך כמה שנים בין החיזבאללה ואירן והדרוזים בחאדר העריכו שם כי אפשר והקהילה הדרוזית הגדולה,המונה יותר מ-750 אלף דרוזים במחוז סוידאא' שבדרום מזרח סוריה , תסכים להירתם למאמצי אירן להתבסס מול גבול ישראל באמצעות הקמת מיליציות חמושות הנתונות לפקודות מאירן .

הפגנת הדרוזים בדלית אל-כרמל, היום

לשם כך הגיעו משלחות של חכמי דת אירנים למחוז סוידאא' ונפגשו עם נכבדי העדה הדרוזית שם וניסו לשכנעם כי יש באזור שלהם מקדשים שיעים עתיקים המעידים על קשר של האזור לדת השיעה. הדרוזים כמובן עמדו על שלהם ודחו את טענות האירנים מכל וכל ואמרו שהשטח הוא דרוזי מקדמת דנה.

במקביל פתחו החיזבאללה ואירן מחנה אימונים למגוייסים הסורים החדשים באזור הלג'ה שבצפון מחוז סוידאא' והחלו להכשיר לוחמים במחזורים שוטפים ובוגרי הקורסים הוצבו לאורך גבול ישראל בהתאם לאסטרטגיה האירנית להיערך מול גבול ישראל.

האירנים והחיזבאללה פנו ,גם במקרה זה, למכובדים הדרוזים בבקשה שימליצו לצעירי העדה להתגייס לשורות המיליציות האירניות תוך קבלת שכר גבוה מזה שצבא סוריה נותן , והמסתכם בשכר של 300-350 דולר לחודש הנחשב בהחלט למשכורת טובה בחבל ארץ זה.

גם כאן נחלו האירנים כישלון חרוץ והמתגייסים לא הגיעו.

הנהגת הדרוזים הבינו בחושיהם החדים כי ככל הנראה שהות האירנים בסוריה לא תארך זמן רב מדיי ולא כדאי להם לפתוח חזית עם הרוב הסוני במדינה או עם מדינת ישראל ,שהם יודעים שבשעת הצורך תגונן עליהם מפני אויבים חזקים יותר. הרוסים במקביל מקיימים קשרים רצופים עם הדרוזים ומסייעים להם נגד כוונות משטר אסד לגייס את צעירי הדרוזים לצבא סוריה בכוח הזרוע. רק הרוסים עומדים בין טבח סורי בדרוזים על השתמטותם מהצבא.

דרוזים מסוריה רוצים להגיע לישראל

כיום הרוב המכריע של הצעירים הדרוזים במחוז סוידאא' מתגייסים למיליציות הדרוזיות המקומיות המגנות על חבל ארץ זו מפני דאעש או הבדואים או מפני המיליציות הסוריות המושחתות המציקות לאוכלוסיה המקומית.

 

כתיבת תגובה