סוריה 2019:הערכות המודיעין האמריקאי

מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב-דן קוטס,העריך בקונגרס האמריקאי מה יהיו ההתפתחויות בסוריה בשנת 2019.

להלן הנקודות החשובות בדבריו:

*- כוחות צבא סוריה הנאמנים לאסד כבר הכריעו את הקרב נגד כוחות המורדים ברוב חלקי המדינה ובמהלך שנת 2019 ההערכה היא כי הם ישלטו על כל שטחי סוריה.

*- כרגע משטר אסד משקיע מאמצים להחזיר לשליטתו את מחוז אידליב הנתונה לשליטת המורדים וכן לחדש את הקשרים הדיפלומטיים עם כמה שיותר מדינות ברחבי העולם.

*- שלטונות סוריה יעשו את מרב המאמצים להימנע מקונפליקט ישיר עם צבא טורקיה וישראל. כוחות המורדים הנאמנים לטורקיה והשולטים על מחוז אידליב אינם מסוגלים למנוע מצבא סוריה מלהשתלט מחדש על מחוז אידליב. המקסימום שהם יוכלו לאתגר את משטר אסד הוא להפעיל מרידות מקומיות בשטחים שיחזרו לשליטת אסד במהלך השנים הקרובות.

*- דמשק מנצלת את הלחץ הצבאי הכבד שטורקיה מפעילה על הכורדים כדי להשיג עסקה משופרת עם הכורדים הסורים כאשר עיקר כוונתם להשיג שליטה מחדש על כל השטחים שבצפון מזרח סוריה מזרחית לנהר הפרת המצוי רובו ככולו בשליטת הכורדים ובסיוע האמריקאים.

*- בעתיד מקווה סוריה,בעזרת משא ומתן, להשתלט מחדש על כל השטחים הנמצאים כרגע בשליטת הצבא הטורקי.

*- מאמץ לחימה מיוחד על מנת להכריע את כוחות דאעש באזורים שיש להם יתרון כלכלי למשטר וכן חשובים לוגיסטית על מנת לקיים קשרי מסחר בטוחים עם המדינות השכנות.

*- המודיעין האמריקאי מעריך כי הן רוסיה והן אירן יחזקו במהלך השנים הקרובות את נוכחותן בסוריה תוך שימוש במנופים פוליטיים וצבאיים על משטר אסד כדי לשמר על האינטרסים הכלכליים שלהם בסוריה.

 

כתיבת תגובה