היחידה האמריקאית שהשתתפה בחיסול בין לאדן נכנסה לסוריה בעקבות אלבגדדי

מקורות עירקים רמי  דרג חשפו כי כוחות אמריקאים ,מיחידה מיוחדת שהשתתפה בחיסול בין לאדן,  נכנסו לשטח סוריה בפעם הראשונה מאז החלה ארה"ב במעורבותה הקרקעית במדינה.

תוצאת תמונה עבור ‪seals 6‬‏

המקורות הדגישו עוד כי היחידה האמריקאית המיוחדת שנכנסה לתוך אדמת סוריה, קרקעית ,דרך מחוז כורדיסטן שבעירק ,ביום חמישי שעבר ,כשהיא מלווה ביחידות חמושות של המיליציות הכורדיות ,היא אותה יחידה שהוטל  עליה לעקוב אחרי אוסמה בין לאדן – מנהיג ארגון אלקעידה ואף השתתפה בחיסולו במוצלח  בשנת 2011 בעיר אבוט-אבאד שבצפון מזרח פקיסטן.

תוצאת תמונה עבור ‪seals 6‬‏

אתר החדשות "אלערבי אלג'דיד" דיווח מפי מקורות יודעי דבר כי אותה יחידה נכנסה לסוריה לאחר שהגיעו ידיעות על המצאות מנהיג ארגון דאעש "אבו באכר אלבגדדי" באזור  פרבריה המזרחיים של מחוז דיר א-זור בשטח שגודלו ב-10 ק"מ המוגבל בין העיירה באג'ור ואלמראשדה  בדרום והעיירה אלספאפנה  במערב ומדבר אלבוכמאל המתפרס עד גבול עירק במזרח.

אתר החדשות הוסיף כי היחידה יצאה לפעולה מבסיס צבאי אמריקאי הממוקם ליד העיר אירביל ומשם עברה לשטח סוריה. זאת הפעם הראשונה שיחידה כה מובחרת נכנסת לסוריה והדבר נובע ,ככל הנראה ,מהרצון האמריקאי העז ללכוד את אלבגדדי חי, וזאת גם הסיבה מדוע היחידות הכורדיות באזור עצרו את התקדמותן ,לעבר הכפרים הסורים האחרונים הנמצאים בשליטת דאעש ,לאחר שקבלו הוראה מגבוהה לעצור ולהמתין ,למרות יתרונם הצבאי והסיוע האווירי הצמוד הזמין להם באופן שוטף.

אבו בכר אל-בגדדי. רק שומעים, לא רואים ()

 

יש לציין כי דאעש איבד שטחים נרחבים באזורים הכפריים של מזרח מחוז דיר א-זור ,ובשליטתם כרגע רק אזור של 2 קמ"ר , לאחר שאבדו לכוחות הכורדים את יתר האזורים במחוז, מה שאילץ אותם להתחיל במו"מ לכניעתם לידי כוחות הברית תמורת מטילי הזהב שברשותם .

 

 

 

כתיבת תגובה