ישראל ואירן בנתיב התנגשות חזיתית ואף צד לא מצמץ עדין

עבר רק שבוע מאז תקפה ישראל מחסני נשק אירני מתקדם שהובא באמצעות רכבת אווירית לשדה התעופה הבין לאומי של דמשק לקראת העברתו ומסירתו לרשות החיזבאללה בצפון לבנון.

תמונות לויין מ-11 לינואר (לפני) וה-13 בינואר (אחרי) בו רואים את תוצאות הפגיעה הישראלית בשדה:

קרדיט:חברת ISI

ונראה כי ישראל ואירן ממשיכות לנוע בנתיב של התנגשות חזיתית באזורנו.

ברצוני לצטט ,במילותיו של המומחה הצבאי המדווח בערוץ הטלגרם – @sababotelegram , את תיאורו המתומצת ,אם כי הבהיר, של המצב כרגע:

ישראל מקיימת מעקב שוטף 24/7 אחר פעולותיה ובוחנת כוונותיה של איראן – יצואנית הטרור הגדולה בעולם. הדברים מקבלים משנה תוקף בימים אלה ונכונים לכל זירה ובכל תנאי מזג אוויר.

ולמחרת את התיאור הבא:

רק אמש פרסמנו שישראל בוחנת ולא בכדי…

וכבר נפלט לגנרל מוחמד עלי ג'עפרי – מפקד משמרות המהפכה (הטו אזניכם לטרמינולוגיה):"הרפובליקה האיסלאמית של איראן תשאיר בסוריה את היועצים, הכוחות המהפכניים והנשק שלה… האיומים של נתניהו בדבר הנוכחות שלנו בסוריה מצחיקים וריקים מתוכן והם לעולם לא יישאו תוצאות… יש חכמה מאחורי הסבלנות שלנו בפני צעדי נתניהו ובקרוב כולם יבינו את החכמה של הסבלנות שלנו. אנחנו מזהירים אותו שלא ישחק בזנב האריה. נתניהו צריך לפחד מהיום שבו הטילים שלנו יפלו על הראש שלו ויינקמו את דם הסובלים"

ברור לכולי עלמא כי האירנים פשוט מתעלמים במודע ובכוונת מכוון מאזהרותיה של ישראל באשר לנוכחותם בסוריה.

מתברר כי האירנים לא רק מתעלמים אלא ממשיכים במלוא המרץ בהכשרת מערך ענק של טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני וארוך שיוכל לפעול נגד ישראל. האירנים רמזו על כך בדבריהם ואמצעי איסוף המודיעין שבשמיים מאשרים זאת ללא כחל וסרק.

וכבר דיווחו אמצעי התקשורת, בעבר הלא רחוק, כי אירן מקימה מערך טילי קרקע-קרקע גדול במזרח סוריה שבבוא העת יוכל להלום בישראל. כמו כן מקימים האירנים מערך טק"ק לטווח בינוני על אדמת עירק בדיוק לאותה מטרה.

ישראל, הנאמנה למדיניותה האחראית רבת השנים , ש-"אין עונשין אלא אם כן מזהירים" ,ממשיכה להעביר אזהרות, שאינן משתמעות ל-2 פנים , לאירן ,אולי הפעם לא יפלו דבריה על אוזניים ערלות.

אלא שכפי שהדברים נראים ממש כעת , יש לנו עסק עם צד ה-"סובל" מבעיות של הבנת הבנת הנשמע.  הממשיך לזמום פגיעה בישראל.

בפעם הקודמת, כאשר האירנים ניסו לירות מטח של 30 רקטות משטח סוריה לעבר שטח הגולן הישראלי, הגיבה ישראל במכה קשה, ורק התערבותו של נשיא רוסיה-פוטין מנעה השמדה כוללת של כל המערך האירני בסוריה. כך,ללא כחל וסרק.

גם פעולת עונשין חריפה זאת לא נקלטה או שמא ,זכתה להתעלמות הפגנתית של האירנים ורקימת התכניות לפגיעה בישראל עדיין ממשיכה במלא עוזה.

ועל כך כתב המומחה @sababotelegram :

"מה שהם (האיראניים והפרוקסיז') לא יודעים הוא שחלק ב' יהיה הרבה יותר מכאיב והרסני מחלק א', שאת חלקו טרם הספיקו לעכל"

ושוב טורחת ישראל ומעבירה,בימים האחרונים , ימים שמזג אוויר קשה פוקד חלקים נרחבים מאזורנו,כולל סוריה ולבנון ועירק,אזהרות בוטות לאירן . אך האירנים בשלהם.

ועל כך כתב @sababotelegram :

אומר זאת כך,ישראל שבה והבהירה את אי שביעות רצונה נוכח חציית קווים אדומים בכל הקשור להתחמשות איראן והפרוקסי'ז במזה"ת.

הניסיון מלמד כי אזהרותיה של ישראל נפלו ועודן נופלות על אוזניים ערלות, שלא נאמר לב אטום.

אזהרות אלו חדשות לבקרים, לצד רזומה עשיר של מדיניות אכיפה עקבית ונחושה למול כל איום מתפתח – המוכיח שאין בכוונתה של ישראל להרפות בנושא.

אך טבעי ומתבקש להניח שאכן ישראל עומדת על המשמר אף בימים עמוסים אלו עת טרודה בענייניה הפנימיים.

זכור ושמור כי בנפשנו הדבר. #רק_אומר
 

ולאותם מקרב מקוראינו המתקשים בהבנת הנקרא, ולא תמיד הדברים צריכים להיאמר "ברחל בתך הקטנה" – האירנים הגיעו לקצה גבול האזורים המוגדרים על ידי ישראל כ-"קווים אדומים בוהקים" ואפשר לתאר את המצב כרגע שישראל כבר נמצאת בפוזיציה של "אגרוף מורם" היכול להיות מונחת בפניהם של מבקשי רעתה בכל רגע נתון.

במקרה הזה,אהדת העולם איתנו.

ואז בא מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו ואמר:

 "ארה"ב לא תתערב אם ישראל תתקוף כוחות איראניים בעיראק"

סוכנות הידיעות הסורית-אמוי ניוז טוענת כי מקור מדיני עירקי רם דרג חשף כי שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו הודיע לממשלת עירק בעת בקורו האחרון בבגדד בשבוע שעבר על כוונתה של ישראל לתקוף מטרות ,של מיליציות אירניות הנלחמות בסוריה, על אדמת עירק. 

לא אלמן ישראל!

אנו שמים מבטחנו בגאון ישראל!

מפת האזור:

 

כתיבת תגובה