אשפוזו של נאסראללה ברקע החרפה במאבקי הכוחות הפנימיים בצמרת החיזבללה?

לפני קצת פחות מחודש פרסם האתר נציב.נט כתבה תחת הכותרת: "משחקי הכס-מאבק בצמרת החיזבאללה לאופי התגובה נגד ישראל בנושא המנהרות " .

 

בכתבה הודגשה העובדה כי הרמטכ"ל הנוכחי של החיזבאללה – טלאל חמיה -طلال حميّة ,שהחליף את הרמטכ"ל הקודם-מוצטפא באדר א-דין שחוסל על ידי גורמי חיזבאללה פנימיים בהוראה מפורשת של אירן , מתחיל להוות אתגר קשה לעומד בראש החיזבאללה הלבנוני ומזכ"לו- חסן נאסראללה ובפני סגנו,ומספר 2 בארגון -השייח קאסם נעים.

נכון יהיה להגיד כי עצם תעוזתו של טלאל חמיה,להרים,כמעט באופן גלוי , את נס המרד בתוך המעגל הפנימי של מנהיגי הארגון,בא על רקע זיקתו הקרובה ביותר והנאמנות ללא עוררין לספונסרים מאירן , ואת האופן בו הוא רואה את הארגון הלבנוני כ-"זרוע הפעלה מרכזי של משמרות המהפכה" בעוד שההנהגה הנוכחית דוגלת ב-"המשך עשייה שקטה לצד רכישת דעת קהל ויצירת לגיטימיות ציבורית לצורך הצבת הארגון כבעל השפעה פוליטית בלבנון וכגורם מייצג בראיה לטווח הרחוק".

לפני כ-4 חודשים פרסם האתר נציב.נט את הידיעה,שעד כה לא השתרשה בתקשורת העולמית, כי מזכ"ל החיזבאללה-נאסראללה ניצל מהתנקשות בחייו על ידי גורם פנימי בארגונו.

לאחר שנחשפו 6 מנהרות התקיפה החודרות של החיזבאללה משטח דרום לבנון אל תוך שטח ישראל גברה עוד יותר המהומה בצמרת הארגון באשר לתשובה שהחיזבאללה אמור להעמיד מול פניה של ישראל.

בעוד נאסראללה וסגנו מעדיפים להמשיך במלאכת העשייה השקטה והלעומתית לישראל דוחף טלאל חמיה לתגובה יותר אגרסיבית ובטווח הזמנים המידי.

טבען של מלחמות פנימיות בתוך ארגונים חזקים צבאית וכלכלית,כדוגמת החיזבאללה, הוא להישאר מתחת ל-"רדאר" וכמעט לא מגיעים פרטים לערוצי התקשורת הגלויים , הרי שהפעילות האירנית הלעומתית לישראל רק הלכה והתגברה בתקופה האחרונה עד אותו שלב בו הם החליטו "להשתין מהמקפצה"  ובאור יום.

מטוסי מטען אירנים וסורים אזרחיים "חרשו" את הקו אירן-סוריה והזרימו עוד ועוד מערכות נשק וטילים בליסטיים רבים שהיו מיועדים לאחסון בסוריה ולהובלה מאוחרת יותר למחסני החיזבאללה בלבנון. עד כאן זה היה מראה "נפוץ" שישראל התרגלה לראות כמותו כבר הרבה פעמים,ולפעמים גם הגיבה נגד המשלוחים אך הקפידה של לפגוע במטוסים אזרחיים כלל .

אלא שבסוף שבוע שעבר החליטה אירן להעלות מדרגה ב-"אצבע המשולשת" שהיא הייתה מוכנה לנופף בפניה של ישראל,ושלחה מערכות נשק במטוסי מטען צבאיים של חיל האוויר האירני מדגם סי-130 (הרקולס) מאירן לשדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

ישראל קלטה מיד את המסר והעבירה אזהרה, דרך מדינה אירופית, ישירות לצמרת האירנית כי מעשה זה לא יעבור ללא תגובה,מה שכמובן אירן החליטה להתעלם ממנה.

ישראל ,שהעריכה מה תהיה תשובת אירן, כבר הכינה את אגרוף התגובה.

ראש הממשלה אישר השבוע כי ישראל תקפה בסוף שבוע שעבר מחסני נשק ותחמושת אירנים בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

מקורות בסוריה טענו כי חלק מירי טילי השיוט שנורו לעבר המטרות האירניות בוצע מהים.

מה שישראל וגורמים סורים ואירנים לא פרסמו, אך אמצעי תקשורת סורים כבר דיווחו על כך בשעות הראשונות שלאחר התקיפה , הוא שבמהלך התקיפה נפגעו מספר מטוסי מטען אירנים צבאיים , הערכתם דיברה על בין 2 ל-4 מטוסי הרקולס אירנים, ובכך השיבה ישראל לאירן בשפה מובנת ,הדומה לאתגר החדש שהם ניסו להעמיד את ישראל בפניה.

זמן לא ארוך לאחר התקיפה דיווח "רדיו ביירות הבין לאומי" כי תנועות בלתי שגרתיות שהובחנו באחד מבתי החולים של החיזבאללה בביירות, ככל הנראה מדובר בבית החולים "הנביא -שליח האל" , של אנשי בטחון שהשתלטו לחלוטין עליו ועל סביבותיו, מה שמעיד שאישיות בכירה ביותר מצמרת ההנהגה של החיזבאללה אושפז בבהילות שם .

מאז מתפתחת לה חרושת שמועות מטורפת באשר לזהות המתאשפז ולסיבת האשפוז.

מקורות יודעי דבר "ידעו" להגיד כי למעשה מדובר בנאסראללה-מנהיג הארגון, שלא הופיע בצבור כמה שבועות, והם"העריכו" כי מחלת הסרטן מכריעה אותו .

החיזבאללה כמובן הכחיש הכל והפטיר את השמועות כ-"קשקוש אחד גדול".

ואני מציע לראות את אירוע האשפוז  הפתאומי של הבכיר בחיזבאללה על רקע המלחמה הפנימית בצמרת הארגון.

האם האישיות עברה ניסיון חיסול בהוראת האירנים, שהשמדת משלוחי הנשק שהובלו על ידי הצבא האירני , על ידי ישראל בסוף שבוע שעבר , הובילה אותם למסקנה כי בצמרת החיזבאללה ישנה " פריצה ביטחונית " נרחבת ביותר וזאת לאור חקירה לאחור שעשו לאחר תקיפת ישראל בדמשק ?

השאלות רבות והמידע ממש מועט אז נצפה לעוד ועוד רמזים כדי לייצב את התמונה האמתית,אם בכלל!!

מעניין לקרוא את דבריו של המומחה הצבאי – בערוץ הטלגרם  @sababotelegram ש-"מאיר" פינות חשוכות רבות במעט מילים:

https://t.me/joinchat/AAAAAFkAo6ty3DfMIPyQ8g

המשתנה הגדול:
אין באמת כיום שום גורם אזורי שבכוחו להניא את ישראל מהמהלך, זאת בניגוד לזמנים בהם ניתן היה לרסן באמצעות הפעלת מנועי לחץ כאלו ואחרים.

אלמנט לא פחות חשוב – זוהי תחושת השליחות ההיסטורית בה פועל ראה"מ וממנה יונק את עומק מדיניות הביטחון של ישראל.

בשולי הדברים רק אומר כי, מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה ניצל מניסיון חיסול פנים מפלגתי בשנה החולפת אקט שרק מוסיף שמן למפלס חרדת החולד. הוא עצמו מודע לעובדה ומתאמץ להסתירה היטב.

נותר רק לקנח בתמונת-איור של דובר צה"ל השואל: "איפה אתה מתחבא יא נאסראללה"?

לא יותר משאלה רטורית . צעדיו שקופים ורק החלטה ישראלית להשאירו,לעת עתה בחיים, עומדת בשורש הישרדותו.

 

 

כתיבת תגובה