סיני בראש סדר העדיפויות של מנהל המודיעין הצבאי החדש במצרים

נשיא מצרים-עבד אלפתח אלסיסי מצפה לגדולות ונצורות מראש המודיעין הצבאי החדש שלו – האלוף חאלד מג'אור-خالد مجاور שהתמנה לתפקידו החדש ב-22 לדצמבר 2018.

מג'אור מונה לסגן ראש שרותי המודיעין בחודש ספטמבר האחרון והיה מספר 2  מה שנותן לו הכרות טובה ורצינית עם הארגון עצמו, וקודם לכן היה בתפקיד מפקד ארמיה -2  שמפקדתה יושבת באיסמעליה מה שנתן לו הכרות מעולה עם השטח בסיני .

כאיש השני בשירות המודיעין מאז מונה לסגן ראש הסוכנות בספטמבר, "בקרבת מקום" מכיר את המצב בבאר סיני, בייחוד משום שהוא כבר הוביל את צבא השדה השני שמפקדתה נמצאת באיסמעיליה- שער כניסה לחצי האי סיני.

על פי אתר המודיעין הצרפתי – אינטליג'נס און ליין – האלוף מג'אור נחשב למקורב לנשיא א-סיסי ופעל בצמוד אליו כשא-סיסי היה בתפקיד  מפקד המודיעין הצבאי של צבא מצרים ומאוחר יותר שר ההגנה המצרי .

%image_alt%

לאלוף מג'אור יש יתרון  נוסף: תפקידו הקודם כנספח צבאי בשגרירות מצרים בוואשינגטון,המהווה יתרון מכריע במיוחד בתקופה בו מבקשת קהיר לחזק את קשריה עם וואשינגטון – כך טוען השבועות הצרפתי.

 בשנים האחרונות נאבק צבא מצרים קשות נגד ההתקוממות המזויינת של דאעש בסיני ולמרות שהוא נעזר במודיעין טקטי מצבאות זרים המתקבלים ,כמו מלוייני ריגול צרפתים , וכן חיל האוויר הישראלי מבצע תקיפות אוויריות באמצעות מטוסי קרב וכטב"מים , עדיין צבא מצרים נכשל שוב ושוב במאבק נגד הקיצונים האיסלמיסטים.

קודמו בתפקיד כמפקד המודיעין הצבאי המצרי – האלוף מוחמד אלשחאב – محمد الشحات היה בתפקידו 3 שנים אך עקב הישגים צבאיים עלובים וחוסר היכולת  לספק לכוחות בשטח סיני מודיעין שטח איכותי שיאפשר לצבא מצרים להלחם ביתר יעילות בלוחמי דאעש- הוא פוטר על ידי הנשיא א-סיסי בסוף שנת 2018.

 על פי אתר המודיעין-אינטליג'נס און ליין פוטר מפקד המודיעין המצרי בישיבת המועצה העליונה של הכוחות המזוינים בנובמבר בו חש א-סיסי בחוסר נחות הולך וגובר נוכח חוסר היעילות של המודיעין הצבאי בצפון סיני.

 מעברו של ראש המודיעין הצבאי החדש ידוע כי הוא בא לביקורים רבים בצפון סיני עוד כשהיה מפקד ארמיה 2 ואחר כך כסגן ראש אגף המודיעין הצבאי וזה מה שיסייע לו להיכנס במהירות לתפקידו ולהפיק מודיעין משופר לכוחות.

ראש המודיעין החדש נהנה גם מקשרים טובים עם מגוון דמויות בצמרת הממשל המצרי,חברי פרלמנט,אנשי עסקים , פוליטיקאים, זקני השבטים הבדואים בסיני ופקידי ממשל ברחבי סיני עליהם הוא שמר למרות הידרדרות המצב בסיני.

 הודות לקשרי העבר שלו הוא הצליח לגייס ,מאז שמונה , מערך מודיעים חדש עבור הארגון שהוא עומד בראשו מה שיאפשר לצבא מצרים להפיק יותר תועלת בלחימתו נגד דאעש – כך טוען העיתון "אלערבי אלג'דיד".

הערה: מי שקורא את מסלול מסלול קידומו המטאורי של ראש המודיעין הצבאי החדש- האלוף מג'אור חש אי נוחות . רק באפריל 2018 הוא מונה למפקד ארמיה 2 , בספטמבר  2018 הוא כבר מונה לסגן ראש אמ"ן המצרי ובדצמבר מונה למפקד .

אין מובן אחר לקידום המהיר- הנשיא א-סיסי מוטרד מאוד מאוד, אם לא להגיד לחוץ ביותר, מהצרות שאנשי דאעש בסיסי גורמים לו לצבאו שבא לידי ביטוי בהרוגים רבים המורידים את חינו של הנשיא בעיני תושבי מצרים . הם מחכים ממנו ,ומצבאו העצום לו הוא קונה נשק במיליארדים רבים של דולרים,על חשבון הלחם של העם המצרי , להכריע את לוחמי הטויוטות מדאעש ואם אפשר בלי עזרת ישראל שכל עזרה ממנה לצבא המצרי עומד לצנינים בעיני העם .

כתיבת תגובה