דאגה בגרמניה:האחים המוסלמים מסוכנים יותר מאלקעידה ודאעש.

משקיפים ואנליסטים הביעו דאגה מההשפעה הגוברת של האחים המוסלמים בגרמניה, שהתחילה לדפוק על דלתות המערכת הדמוקרטית במדינה. העיר קלן באזור צפון הריין וסטפליה שימשה במשך שנים כמרכז הקבוצה בגרמניה. עם זאת, האחים המוסלמים התפשטו לערים אחרות בשנים האחרונות, ודחפו את המשרד להגנת החוקה, או את המודיעין הפנימי, להזהיר כי הקבוצה היא קיצונית ומהווה כעת סכנה גדולה יותר לגרמניה מאשר דאעש ואל-קאעידה.

מומחה לענייני טרור, העיתונאי אקסל שפילקר  כתב לאחרונה  על האיום של האחים בעיתונים: Kölner Stadt-Anzeiger ו FOCUS Online. הוא אמר כי סוכנויות הביטחון של צפון ריין-ווסטפליה ציינו כי המסגדים והארגונים של האחים המוסלמים נהיו מאוד פופולארים.

השפעה גוברת
על פי המודיעין הפנימי הגרמני, הקהילה האסלאמית של קלן בגרמניה הפכה למפקדה הראשית של האחים במדינה. שפילקר אמר כי שירותי המודיעין הביעו את דאגתם מכך שהחבורה "מסתננת למערכת הדמוקרטית במאמציה ליצור סדר חברתי ופוליטי המבוסס על חוקי השריעה האסלאמית".

הוא ציטט את בורכרד פרייר , ראש המשרד להגנת החוקה במדינת צפון הריין ווסטפליה בגרמניה, באומרו כי הקהילה האסלאמית בגרמניה, וארגונים העובדים אתם, מבקשים בסופו של דבר להקים מדינה מבוססת על חוק השריעה. משימה זו כוללת גם את גרמניה.

הוא העריך, אפוא, כי האיום של האחים על גרמניה בטווח הבינוני גבוה יותר מקבוצות קיצוניות אחרות, דוגמת דאעש ואל-קאעידה.

סוכנויות המודיעין ציינו כיצד קבוצות המזוהות עם "האחים" מושכות אליהן יותר ויותר פליטים ערבים השוהים בגרמניה כדי לנצלם לטובת האינטרסים שלהם, הוסיף פרייר. הוא ייחס זאת להשכלה הגבוהה של חברי האחים המוסלמים ולמימונם על ידי גורמים ממדינות ערב. מוסדות האחים מציעים חינוך מקיף והכשרה לאנשים בכל הגילאים.

הרצאות וסמינרים
שפילקר הסביר כי מוסדות חינוך של האחים ושל ארגונים ערבים אחרים הוא משתפים פעולה בהתמקדות בנוער בפרט. הם יכולים להגיע לעשרות אלפי מוסלמים באמצעות הרצאות וסמינרים המציגים פרשנות רדיקלית של הקוראן, הזהיר.

האחים מתגאים כי יש להם כ -1,000 חברים בגרמניה ומספרם רק הולך וגדל. לדברי הקהילה האסלאמית של גרמניה, הקבוצה מתגאה ב-50 ארגוני משנה המזוהים עימם. המודיעין של צפון הריין וסטפליה מעריך כי 14 מסגדים באזור קשורים לקבוצה ו 109 מקומות פולחן המקדמים אידיאולוגיה קיצונית של האחים הפזורים ברחבי הריין. שפילקר ציין כי יש כמה מסגדים קיצוניים בבון וקלן.

מסגד אבו בכר בקלן, כך אמר, היה מקובל על ידי קיצוני גרמני שהצטרף לשמאל הקיצוני. הוא נכלא למשך 13 שנים על ביצוע פעולות טרור. הוא התאסלם בזמן שהיה בכלא ולאחר שחרורו, הוא נהיה מבקר קבוע במסגד אבו בכר. לעתים קרובות הוא השתמש באתר האינטרנט האישי שלו כדי לפתוח במתקפות נגד הרשות השופטת הגרמנית והמשטרה. הוא גם הפגין רגשות פרו-אלקעידה והוא פעיל כיום בטיפול עניינם של עצורים באשמות הקשורות לקיצוניות.

האחים המוסלמים בגרמניה מכחישים כי הם תומכים באלימות, אך המודיעין הגרמני חושב הפוך ואמר כי מטרת הקבוצה הייתה לקדם תפיסות שליליות על ערכי המערב. הדבר המדאיג ביותר, לדברי שפילקר, הוא ההצלחה של הקבוצה להשפיע על המועצה המוסלמית המרכזית בגרמניה. הוא הוסיף כי האחים מנסים להציג את עצמם כמתונים, אך מאחורי דלתות סגורות, מנהיגיה מדברים על הקמת מדינה אסלאמית.

Image result for ‫האחים המוסלמים‬‎

רשת היחסים
הקהילה האיסלמית של גרמניה הכחישה את קשריה עם האחים, אך שפילקר אמר כי ראש הארגון, ח'אלד סוויד, הביע בחשבון הטוויטר שלו את אהדתו לקבוצות הקוראות להחרים את ישראל. הוא גם פרסם בדף הפייסבוק שלו את ארבע אצבעות סימן כי הפך להיות קשורה האחים.

הטלוויזיה הגרמנית של ARD חשפה כי אבראהים אל-זיאט  הואמנהיג האחים בגרמניה. זאיאת עצמו הכחיש את הטענה.

זיאט עמד בראש הארגון בין השנים 2002 ו -2010. ב -2008 הוא נדון  על ידי מצרים לעשר שנות מאסר. הוא הועמד לדין בבית המשפט הצבאי על ידי הנשיא חוסני מובארק בשנת 2006 לצד מספר הנהגות אחרות של האחים. הנשיא המודח מוחמד מורסי, מהאחים המוסלמים, הוציא חנינה על זאיאת ועל אחרים ב -2012.

הקהילה האסלאמית של גרמניה הוקמה בשנת 1958 והיא אחת הארגונים האסלאמיים העתיקים ביותר במדינה. היא נהנית מרשת קשרים ענפה עם ארגונים אחרים ברחבי גרמניה.

Image result for ‫האחים המוסלמים‬‎

 

One thought on “דאגה בגרמניה:האחים המוסלמים מסוכנים יותר מאלקעידה ודאעש.

כתיבת תגובה