מבזקי חדשות ליום 3-1-2019.מתעדכן

*- פרימיטיבים או סתם טיפשים ?

הפיקוד הבכיר של משמרות המהפכה האירנים יצאו לסיור אווירי במערב אירן על מסוק.אך באמצע הטיסה הם חשו רעב,אז החליטו לפתוח שולחן על רצפת המסוק.

*- אתמול פתחו כוחות דאעש באזור העיר אלסיאן שבמחוז דיר א-זור במזרח סוריה במתקפת פתע נגד עמדות של כוחות גייס 5 של צבא סוריה. בתקיפה הם הצליחו להרוג כמה חיילים מצבא סוריה וכמה לוחמים מהמיליציה השיעית-עירקית – חטיבת הפאטימיון.

*- טורקיה העלתה דרישה חדשה: לכל אורך גבולה עם סוריה המשתרע לאורך 400 מייל הם רוצים אזור מפורז בתוך שטח סוריה בעומק של 25 מיל.

ככה כובשים נתח אדמה גדול מבלי לירות אפילו כדור אחד.

*- למרות רצונם של האירנים לקנות מהרוסים 20 מטוסי נוסעים מדגם סוחוי- 100 – Sukhoi SSJ100 – החברה המציירת מטוסים אלו מסרבת היות והיא  לא יכולה לקבל ליווי פיננסי של בנקים גדולים מחשש לסנקציות אמריקאיות  ובנוסף הם חושבים שההזמנה לא מספיק מפתחה לעקוף את הסנקציות ולהסתכן בחרם עולמי.

*- משעות הבוקר הוצפו רחובות העיר איספהאן באירן בעשרות אלפי מפגינים נגד המשטר. כוחות הבטחון הגיבו ביד קשה.

*- היום יצאו מטוסי קרב הפצצה צרפתיים למשימות תקיפה נגד כוחות דאעש במזרח סוריה כשעל מלאכת התדלוק האווירי שלהם בצעו מטוסי Voyager KC.3 Tanker בריטים .

*- בשעות האחרונות דיווחים לא מאושרים כי כלי טייס ישראלים תקפו פעמיים מטרות דאעש באלמוטקה ואלתומה שליד שייח זואיד בצפון סיני.

*- משרד ההגנה הסורי טוען כי היום עזבה שיירת לוחמים וציוד צבאי של הכורדים מאזור העיר מנג'ב ונסוגו מזרחה.

*- בריטניה תעניק לאשתו רפעאת אסד,שמת לאחרונה, אישור שהיה קבוע בתמורה להשקעה כספית גדולה בתחומי הממלכה .

כל כספו של אחיו של חאפז אסד- אביו של הנשיא הנוכחי,המוערך ביותר מ-100 מיליון דולר , הגיע משוד האוצר הסורי לפני יציאתו לגלות באירופה.

בפעם הבאה שכמה נבלות בריטיות יטיפו מוסר לישראל – יהיה מה לענות להם!!

*- כמות פצצות הגרעין שבידי מדינות בעולם ב-2018:

*- נשיא אירן רוחני מודה כי רזרבות מטבע החוץ במדינה הולכות ונגמרות .

*- מצגת אינפוגרפיק:כיצד טורקיה נלחמה בעבר נגד דאעש:

*- הלירה המצרית הראשונה הודפסה בשנת 1899 והיתה שווה כמעט 7.5 גרם זהב. כיום אותו משקל בזהב שווה 2350 לירות מצריות המכונה גני.

*-

כתיבת תגובה