החימוש הישראלי שכיכב בתקיפה אמש על מטרות אירניות והחיזבאללה

אמש תקפה ישראל מספר מטרות אירניות ושל החיזבאללה במרחב דמשק.

מקורות סורים טענו כי ישראל ירתה לפחות 22 טילי קרקע-קרקע מונחים לעבר היעדים וזאת מלבד ירי חימוש מדוייק על ידי מטוסי קרב ישראלים שפעלו משמי צפון לבנון . מערכת ההגנה האווירית הסורית שירתה לעבר המטוסים התוקפים לא הצליחה לפגוע בהם אך הטילים שנורו נפלו על ריכוזי אוכלוסין של החיזבאללה באזור הבקעאה.

מקורות זרים אחרים טוענים כי ישראל ירתה כ-55 טילים וחימוש מדויק אחר לעבר המטרות בסוריה.

מעניין לשמוע דיווח של בלוגר ערבי בנושא החימוש שישראל עשתה בו אמש שימוש.

על פי אותו דיווח מטוסי האפ-16 הישראלים שהשתתפו אמש בתקיפות בסוריה השתמשו  בפצצות מדגם GBU-39 ששיעור הפגיעה מוערכת ב-100 אחוז.

SDB3.jpg

אלא שאליה וקוץ בה- על מנת להשיג שיעור פגיעה אבסולוטי מטוסי האפ-16 נאלצים להגביה רום ובכך הם נחשפים לסוללות טילי הנ"מ הכבדות של מערכת ההגנה האווירית הסורית כמו סוללות האס-200 ובעתיד סוללות האס-300 .

דיווח אמריקאי ממקור לא מוכר טוען כי אכן מטוסי האפ-16 הישראלי שהשתתפו אמש בתקיפה ירו בגל הראשון את הפצצות המוזכרות לעיל אלא שמיד לאחר שסוללות האס-200 הסוריות ירו לעברם ,כשהם שהו בשמי צפון לבנון , נאלצו מטוסי הקרב הישראלים לסגת ובמקומם נכנסו להמשך פעולה מטוסי האפ-35 החמקניים החדישים שישראל קבלה מארה"ב אך לאחרונה. כאמור זאת ידיעה בודדת שלא ברורה אמינותה.

אכן , לא אלמן ישראל!

מערך הטילים של ישראל (צילום: תע

דיווחים זרים טוענים עוד כי טילי הקרקע-קרקע מדגם "דלילה" שישראל השתמשה גם אתמול לתקיפה מטרות אחרות באזור דמשק ניתנות ליירוט בשיעור שיכול לסכן את הצלחת המבצע על ידי מערכות טילי הנ"מ לטווח קצר הרוסיות מדגם פנטסיר אס-1 ואס-2  בהן מצוידת מערכת ההגנה האווירית הסורית.

 

 

 

כתיבת תגובה