מפת פריסת ה-אס-300 ומערכת הל"א הרוסיות בסוריה,אזורי הכיסוי והמשמעות

בתאריך ה-17-9-2018 תקפה ישראל מטרות אירניות בעיר הנמל לטקיה בצפון מערב סוריה.

מצגת התקיפה:

בעקבות התקיפה הישראלית מערכת ההגנה האווירית הסורית "יצאה מדעתה" וללא כל שיקול מבצעי החלה לירות טילי נ"מ לכל עבר.

התוצאה הייתה טרגית – מטוס ביון רוסי שטס צפונית ללטקיה הופל באש נ"מ סורית.

 

כמעט מייד, אפילו מבלי לחקור באופן יסודי ,הטילה רוסיה את האחריות להפלת המטוס הרוסי, אם כי לא באופן ישיר, על ישראל,ובתגובה החלה להזרים לסוריה סוללות אס-300 ומערכות ל"א מדגם קראסוחה כדי "להגביר את בטחון אנשיה בסוריה".

בתאריך ה-7-10-2018 דיווח האתר נציב.נט כי רוסיה מתכוונת לפרוס את אחד מסוללות טילי הנ"מ אס-300 באזור בסיס חיל האוויר הסורי טי-4.

ISW Blog

בימים האחרונים מפרסם מכון המחקר ללימודי מלחמה – ISW את המפה דלקמן:

המפה חושפת היכן מיקמו הרוסים את סוללות האס-300 החדשות ששלחו לסוריה:

*- דרומית לשדה התעופה הצבאי הרוסי בסוריה-חמימים לא הרחק מאזור מציאף שם נמצאים מפעלים אירנים להרכבת טילים בליסטיים שנפגע מספר פעמים מתקיפות ישראליות.

*- בבסיס חיל הים הרוסי בטרטוס שבמערב סוריה.

*- בבסיס חיל האוויר הסורי טי-4 צפונית מזרחית מדמשק.

*- יש גם תשתית לפריסת סוללת טילי אס-300 בדיר א-זור שבמזרח סוריה כדי לאפשר מטרייה אווירית לכוחות במקרה ויחליטו לפעול נגד הפעילות הכורדית אמריקאית מזרחית לנהר הפרת.

נכון לציין כי עצם פריסת סוללות האס-300 רומז כי אכן רוסיה מתחשבת בישראל ואינה מאיימת עליה היות והסוללות מכסות רק חלק מצפון ישראל  לעומת האיום הרוסי הישיר על חלקים גדולים מדרום טורקיה, למרות שארדואן נחשב בעל ברית של פוטין. נראה כי פוטין סומך על מדינת היהודים הרבה יותר.

מיקום הצבת הסוללות לא מאפשר למערכת ההגנה האווירית הסורית לנסות ולאיים על מטוסים בלב שטח ישראל מה שמוכיח כי מיקומם המדוייק  נקבע ברוסיה ולא בדמשק או בטהרן.

כמו כן מציירת המפה את אזור תחום פעילות של מערכת הל"א הרוסית – "קראסוחה-4 " שטווח פעילותה עומד על כ-300 ק"מ ושמוקמה בבסיס האוויר בטי-4 ליד מערכת האס-300.

המפה מציינת עוד ,אם כי זה לא חדש, את מיקומי סוללות האס- 400 שהרוסים הציבו בסוריה,באזור שדה התעופה הרוסי חמימים ליד לטקיה ובאזור מציאף – דרומית מזרחית ללטקיה.

 

כתיבת תגובה