תקיפת מטרות חיזבאללה בסוריה אמש-המסר שמאחורי

אמש תקפה ישראל מספר מטרות בסוריה. מה שמייחד תקיפה זאת היא טיב המטרות וייחודן.

כל המטרות שייכות לכוחות האירנים וגרורותיהם הפועלים בסוריה כמו החיזבאללה מלבנון והמיליציות השיעיות-עירקיות שהובאו על ידי אירן להלחם לצד משטר אסד.

נזכיר שוב את המטרות שהותקפו,על פי מקורות סורים הם:

*- מפקדת חטיבה 121 – חי"ר ממוכן מדיויזיה 7 חי"ר ממוכן.

*- מפקדת חטיבה 72 הגנ"א מדיויזיה 26 הגנ"א.

*- מחסן לטילים בליסטיים לטווח בינוני.

*- בסיסים אירנים באזור זבדני.

*- עמדות אירניות באזור אלכיסוה.

*- עמדות חיזבאללה באזור דרעא באזור חטיבה 112 חי"ר ממוכן מדיויזיה 5.

*- עמדות חיזבאללה באזור קונייטרה באזור חטיבה 90 .

סוכנת הידיעות הגרמנית – DPA – מוסרת מפי קצין סורי בכיר כי ישראל שגרה 2 טילי קרקע-קרקע (ממשפחת "טילי "תמוז") מעמדה ליד תל אבו נידה שבגולן הישראלי לעבר אחד הגדודים של חטיבה 90 הסורית שבמרחב החרמון הסורי.

הערות ברקע הידיעה:

*- כיום מרב עמדות חטיבה 90 הפרוסות מול גבול ישראל מאוישות ידי כוחות מהחיזבאללה והמיליציות הפלסטיניות הלובשות את מדי צבא סוריה כדי להטעות את ישראל.
ההערכה היא כי הירי עליהם נועד להסיר 'קוץ' שישב זה כבר הרבה זמן חיפשו את ההזדמנות להסירו בהליך 'כירורגי'.
מה היה שם? את זה עוד צריך לברר!

*- ישראל למעשה שולחת מסר ברור לחיזבאללה ולאירן כי לא תאפשר להם ליצור רצף יבשתי בין דרום לבנון לגולן הסורי וכי בכוונת אירן והחיזבאללה ליצור חזית אחת גדולה וארוכה המשתרעת בין ראס נאקורה שלחופי הים התיכון,בואכה מפגש הגבולות סוריה-לבנון-ישראל בצפון מחוז קונייטרה עד מפגש הגבולות ישראל-ירדן-סוריה שבגולן הדרומי.

*- מאז שצבא סוריה השתלט על הגולן הסורי ודחק משם את כוחות המורדים פועלת אירן להשתלט,במרמה , על כל קו המגע בין לבנון וסוריה עם ישראל. בעבר הוצבה חטיבה 90 של צבא סוריה בגזרת הגבול מול ישראל מקונייטרה וצפונה. במהלך 8 שנות המרד היא נשחקה כמעט עד היסוד וברגע שצבא סוריה השתלט מחדש על מחוז קונייטרה החל תהליך החלפת הלוחמים בעמדות חטיבה 90 באנשי חיזבאללה ומיליציות לוחמות אחרות,גם עירקיות וגם סוריות. החיזבאללה למעשה שואף ליצור לעצמו גזרה בו יוכל לנוע ,לכל אורכה, בחופשיות וללא הפרעה של גבול מדינתי.

בהשמדת מספר עמדות של החיזבאללה בגזרת חטיבה 90 ברכס החרמון שולחת ישראל מסר לחיזבאללה- שרצף יבשתי זה לא יקרום עור וגידים. ואם הם לא הבינו את המסר כרגע בפעם הבאה זה יגיע להרס כולל של כל המערך שבשטח הסורי.

*- בדיוק מאותה סיבה תקפה ישראל גם עמדות חיזבאללה באזור דרעא המהווים חלק  מהמערך האירני-חיזבאללה ההולך ונבנה מול גבול הגולן הדרומי הישראלי ,לאמור שגם מערך זה אסור שיהיה והוא יטופל במידה ולא יפורק על ידי אירן מבחירה. עמדות החיזבאללה הן באזור פריסת חטיבה 112 חי"ר ממוכן מדיוויזיה 5.

*- חשוב להזכיר כי את כל גזרת הגבול בין ישראל וסוריה מקונייטרה ודרומה עד מפגש הגבולות נמצא כיום באחריות חטיבת החי"ר הממוכן 112 השייכת לדיוויזיה 5 חי"ר ממוכן שמפקדתה יושב באיזרע המרוחקת קצת יותר מגבול ישראל. גם חטיבה זאת היא הונאה אירנית ולמעשה החטיבה מדווחת ישירות לפיקוד האירנית על הנעשה מול גבול ישראל.

"הקול קול סוריה והידיים ידי אירן" – כלומר אותם "חיילים" סורים היושבים מול גבול ישראל הם למעשה חלק מהזרוע האירנית שהגיעה כבר לגבול ישראל במדים סורים.

גם מערך זה יטופל בבא הזמן אם השליטה לא תחזור לצבא סוריה.

*- תקיפת עמדות חיזבאללה באזור זבדאני נועד לאותת לחיזבאללה כי הרחבת בסיסי החיזבאללה לשטח סוריה לא נותנים לה חיסיון מפני תקיפה ישראלית וכי כלמטרה שכזאת לגיטימית להשמדה.

*- מרגע סיום התקיפות הישראליות בסוריה הופיעו בכירים מצבא סוריה בערוצי התקשורת הסורים השונים והדגישו כי בשום שלב של התקיפה לא הופעלו נגד התוקפים סוללות האס-300 שרוסיה שלחה לאחרונה לצבא סוריה. לאמור, גם צבא סוריה הבין ,מהרגע הראשון של התקיפה, כי היא לא מכוונת נגדו ומוטב שהם ישלמו רק מס שפתיים שהתבטא בירי נ"מ ספורדי לעבר כלי הטייס של האויב , ולא ינסו להפעיל את כל ארסנל הנשק שלהם. ונראה כי הם אכן התיישרו לפי הבנה זאת והשאירו את הכוחות האירנים והמיליציות השיעיות "לטעום" מנחת ידה של ישראל.

כתיבת תגובה