התפשטות הגרורות האירניות לאורך גבול הגולן-איתור נקודת תצפית נוספת

לאחרונה  מתרבים הדיווחים על נוכחות הולכת וגוברת של גורמים אירנים,ישירים ובלתי ישירים,לאורך גבול הגולן עם ישראל בניגוד מוחלט להבנות שהשיגה ישראל עם רוסיה.

גורמים בכירים ביותר בממשל פוטין, למעשה כולם,מלבד פוטין עצמו,חזרו והדגישו כי רק בזכות רוסיה המיליציות האירניות ביחד עם כוחות משמרות המהפכה האירנים הורחקו לקו המרוחק כ-85 ק"מ מזרחית לגבול הגולן הישראלי.

רוסיה גם הדגישה כי היא פורסת כוח שיטור לכל אורך גבול ישראל כדי לשמור ולפקח שמה שהוסכם אכן יבוצע.

מפת תחנות התצפית של המשטרה הרוסית בגולן הסורי:

אלא שמילים לחוד ומעשים לחוד.

אמצעי התקשורת ,הן בסוריה והן ברחבי העולם מרבים לפרסם,על פי עדויות מקומיים, כי האירנים והחיזבאללה נמצאים בעצם ימים אלו בתנופת גיוס רחבת הקף למיליציות החמושות שהם מקימים מול גבול ישראל,מיליציות שיהיו מורכבות אך ורק מאזרחים סורים מקומיים תושבי האזור,דבר שיעניק להם לגיטימציה ואולי גם "ביטוח" מפני תקיפה ישראלית אפשרית,לאחר שישראל הודיעה כי לא תשלים עם הקמת מערך צבאי אירני לאורך גבולה עם סוריה.

מפת הגרורות האירניות ברחבי סוריה:

בין יתר אמצעי התקשורת העולמיים מפרסם גם העיתון "הוול סטריט ג'ורנל" כתבה נרחבת אודות הקמת מערך צבאי אירני מול גבול ישראל והם גם טוענים כי מפקדים בכירים לשעבר בצבא סוריה החופשי הגרים בדרום המדינה כי עד כה הצליחו האירנים לגייס כ-2000 צעירים מבני האזור לשורות המיליציות שלהם,כמו כן הם גם גייסו נשים לאותן מיליציות לתפקידים שונים.

העיתון אף פרסם תמונה,ללא ציון היכן היא צולמה ומתי, שבו נראים 2 אנשי צבא כשהם מתצפתים לעבר גבול ישראל.

מחלקת המיפוי והגרפיקה של האתר נציב.נט ניתחו את התמונה וזיהו את מקום התצפית.

התמונה המקורית שפורסמה בכתבה:

להלן זיהוי מקום התצפית ( נעץ צהוב ) בשיטת הגיאו-לוקיישן:

*- הקו הכתום ליד הנעץ הצהוב הנו השטח המפורז ומפגש הגבולות ישראל-סוריה-ירדן.

*- הכתם השחור בצד השמאלי העליון של התמונה זאת הכנרת.

זיהוי תא השטח מולו עומדים גורמים אירנים בלבוש מדי צבא סורי:

מיקומם של 2 אנשי התצפית הינו בסמוך למפגש הגבולות ישראל-סוריה-ירדן,שטח שעד לפני 3 חודשים היה בשליטת מיליצית ג'ייש חאלד בן ואליד-שנמנו על שורות דאעש,מה שאומר כי התמונה היא מהתקופה האחרונה.

מפת הבסיסים הזרים על אדמת סוריה:

(כדאי לשים לב למערך האירני הנבנה לא הרחק מגבול ישראל ב-2 מאמצים עיקריים:

*- במרחק של בין 25 ל-35 ק"מ .

*- במרחק של כ-100 ק"מ ויותר .

כל המערכים הם חלק מתכנית אחת גדולה ומקיפה של הגנרל סולימני – מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האירנים,להקים מערך צבאי משמעותי מול גבול ישראל , שיצטרף למערך הצפוף של החיזבאללה בדרום לבנון ,מול גבולה הצפוני של ישראל,על מנת לשתק את פעילותה במידה ותחליט לתקוף את מערך הגרעין האירני.)

 

כתיבת תגובה