לפחות 7 לוחמים רוסים נהרגו היום בפיצוץ מסתורי במזרח סוריה

אמצעי תקשורת רוסים דיווחו היום כי מספר לוחמים רוסים נהרגו היום בסוריה . רוב ההרוגים הרוסים נמנים על עובדי חברת ווגנר הרוסית המספקת שכירי חרב להלחם בסוריה לפי הנחיות הצבא הרוסי.

אתר האינטרנט הרוסי בשפה האנגלית-מדוזה טוען כי היום נהרגו בפיצוץ מסתורי 11 לוחמים בעת ששהו בתחנת משטרת התנועה במחוז דיר א-זור במזרח סוריה על כביש דמשק-דיר א-זור ממזרח לדמשק.

מתוך 11 ההרוגים בשטח הסורי 6 הם לוחמים רוסים הנמנים על עובדי חברת ווגנר. לא נמסר מה סיבת הפיצוץ או זהות יתר ההרוגים במקום למרות שברור שהם נמנו על כוחות משטר אסד או מקרב בעלי בריתם (האירנים).

על פי דו"ח של החוקר האמריקאי -ניל האוור כפי שפורסם במגזין – Atlantic  לפני כמה חודשים חברת ווגנר מספקת לצבא רוסיה לוחמים הפועלים בשליחותה בסוריה והם אף קבלו מדליות צבאיות וציונים לשבח החתומות אישית על ידי הנשיא פוטין.כמו כן נפצעו מספר לוחמים לא קטן מחברת ווגנר בסוריה והם הוטסו במטוסים צבאיים רוסים לקבל טיפול רפואי בבתי חולים צבאיים על אדמת רוסיה.

יש לציין כי ב-7 לפרואר שנה זאת , כך על פי דיווח של העיתון האמריקאי – הניו יורק טיימס , בתקיפת צבא ארה"ב על כוחות מיליציית ווגנר הרוסית במזרח סוריה נהרגו 200-300 שכירי חרב רוסים.                                   כוחות אלו הותקפו לאחר שחצו את הקווים האדומים שארה"ב דרשה מהם שלא לעבור במזרח סוריה.

 

כתיבת תגובה