חשש רוסי בעקבות התרסקות מטוס הקרב החדיש-מיג 29 בחיל האוויר המצרי

מטוס קרב של חיל האוויר המצרי מדגם – MiG-29M – התרסק ב-3 לנובמבר במהלך טיסת אימונים . הטייס הצליח לפלוט את עצמו מהמטוס ונחת בשלום.

חיל האוויר המצרי מסר כי בעיה טכנית במערכות השליטה של המטוס גרמו להתרסקותו של מטוס המיג-29 שנמסר אך השנה על ידי התעשייה האווירית הרוסית לחיל האוויר המצרי.

החברה הרוסית שייצרה את המטוס- United Aircraft Corporation (UAC)  – שלחה מומחים לעזור בפענוח האירוע שהביא לאבדן המטוס.

ממשלת מצרים חתמה עם הרוסים על עסקה בסך של 5 מיליארד דולר לקניית מטוסי מיג-29 ומערכות נשק נוספות .

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏שמיים‏, ‏‏מטוס‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏

 

העסקה כוללת:

*- 46 מטוסי  MiG-29M ו-M2 שהוא גרסת המטוס הדו מושבי של דגם זה בעלות של 3.5 מיליארד דולר . משלוחים ראשונים של מטוסים אלו החלה כבר בשנת 2017 והאחרון במסגרת הזמנה זאת יסופק בשנת 2020. המטוס שהתרסק ב-3 לנובמבר סופק לחיל האוויר המצרי הגיע רק בשנת 2018.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏מטוס‏, ‏שמיים‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏

גרסת ה-M של מטוס המיג 29 הוא הגרסה המודרנית והחדישה ביותר של מטוס ה- MiG-29 Fulcrum שכל הטיסה מבוקרת מחשב וכן מערכות השליטה של מנועי המטוס הם דיגיטליים במלואם. מנועי המטוס משופרים והמטוס מצויד ברדאר חדיש ותא הטייס מצויד במערכות האוויוניקה החדישות ביותר שברשות הרוסים.

הרוסים מיהרו,אחרי התאונה, לשלוח מומחים לאתר את התקלה הקריטית שגרמה להתרסקות המטוס על מנת לפתור אותה ולמנוע ממדינות שרצו לקנות מטוס דומה לחפש מטוסי קרב אחרים לחילות האוויר שלהן עקב התקלות הטכניות המונעות מהמטוס למלא את מלוא הפונקציות עליהם מתפארים הרוסים בכל תערוכה אווירית בין לאומית.

האמריקאים כבר מחדשים הצעותיהם מהעבר למטוסים דומים עבור חיל האוויר המצרי במקום המטוס הרוסי הכושל.

מצרים נאלצה לקנות מטוסי קרב רוסים חדישים לאחר שנשיא ארה"ב – אובמה סרב למכור להם מטוסי קרב עקב השתלטות הצבא בראשותו של מורסי על השלטון במצרים ונטילת השלטון מידי האחים המוסלמים שלא בדרך דמוקרטית.

הנשיא טראמפ ינסה בכל מאודו לתקן את המצב.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏מטוס‏, ‏שמיים‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏

Photo credit: MiG-29M2 811 by Russia Defense.net and two pictures of an EAF aircraft in primer by Alex Snow and MiG-29M2 8702 by StopRu

One thought on “חשש רוסי בעקבות התרסקות מטוס הקרב החדיש-מיג 29 בחיל האוויר המצרי

כתיבת תגובה