בכיר בבית הלבן:אירן צמצמה דרסטית את מספר לוחמיה בסוריה.משמעות

הוואשינגטון פוסט האמריקאי מצטט בכיר בבית הלבן שאמר ,בימים האחרונים , כי הכוחות האירנים בסוריה מונים "לא פחות מ-10,000 לוחמים הפזורים ברחבי המדינה הן במסגרת מיליציות והן בתוך מסגרות הצבא הסורי".

לאמור אם אכן הציטוט מדוייק ,ומבוסס על מידע עדכני, הרי שהאירנים צמצמו דרסטית את מספר אנשיהם בסוריה .

לא ברור עדיין אם זה מפחד מכה ישראלית קשה או בגלל קשיים כלכליים הולכים וגוברים כתוצאה מהסנקציות שלא מאפשר להם לממן לחימה במסגרות גדולות ברחבי סוריה.

ככל הנראה אותם 10,000 לוחמים הנמצאים בפיקוד אירני ישיר בסוריה עוסקים במטרה אחת בלבד:לאבטח את נתיב הגשר היבשתי באירן שואפת להפעיל באופן שוטף ושיאפשר לה להעביר נשק כבד מאירן דרך עירק וסוריה ללבנון וכן יאפשר לה לשנע כוחות למערכים הצבאיים שהיא בונה כרגע בצפון מזרח מחוז דרעא שבדרום סוריה. מערכים המיועדים לקלוט לוחמים שיפעלו בעתיד  הן כנגד ישראל והן נגד ירדן על פי הנחיות השלטון המרכזי של אירן.

אירן גם פועלת נמרצות לגייס תושבים סורים מקומיים למיליציות שהיא מממנת ומכשירה כי היא מבינה שככל שהיא תפחית את מספר לוחמיה הזרים על אדמת סוריה כך יפחת הלחץ הבין לאומי עליה לצאת מסוריה.

לוחמיה ממוצא סורי נועדו לאפשר לאירנים מוטת שליטה יעילה באזורים בסוריה שאירן חושבת שחשוב לה לשלוט עליהם כדי להיות בעלת השפעה מכריעה על הנעשה במדינה ולהכתיב לה את האינטרסים האסטרטגים בבניית הסהר השיעי במרחבי המזרח התיכון.

ושוב, אם אכן אלו המספרים אני לא רואה כרגע "ביצועים" אירנים מאיימים ברחבי סוריה כמו שנדמה לנו .

 

כתיבת תגובה