רוסיה,סוריה וחצי האי קרים: מחווה קטנה- משמעות מדינית גדולה.

בקיץ שעבר יצאו 3 בניו של הנשיא אסד לנפוש באתר נופש יוקרתי בחצי האי קרים. מימון הנופש נעשה ישירות על ידי הקרמלין. נסיעה זאת נועדה להדגיש עד כמה קרובה מערכת היחסים של אסד עם רוסיה מאז החלה מוסקבה במעורבות צבאית ישירה בסוריה בשנת 2015.

אלא שמי שחשב שיש ארוחות חינם ככל הנראה טעה!

במהלך ,בעל משמעויות פוליטיות רבות,שכל כולו נועד לשרת האינטרסים הבין לאומיים של רוסיה, הוזמן הנשיא אסד לבוא לבקר בחצי האי קרים בחודש אפריל 2019 וזאת כדי להשתתף בפורום הכלכלי הבינלאומי שיערך בעיר יאלטה.

הנשיא אסד כמובן הסכים למרות שמאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011 הוא לא יצא מתחומי ארצו ,רק לביקורים חפוזים אצל פוטין שהוא נאלץ לעשות בעל כורחו כמי שכפאו השד.

קרדיט:AP

אתר החדשות הכלכלי -"הביזנס אינסיידר" מציין כי גם ביקורי אישים מאזורים שנויים במחלוקת ,דרום אוסטיה ואבחזיה שנתונים לשיטה רוסית בעל כורחם,היו בדמשק בהוראה רוסית.

האתר מציין  כי חצי האי קרים שנלקח על ידי רוסיה נמצא תחת סנקציות מערביות, שהוטלו עליו, מאז  הפרדתו בכוח מאוקראינה בשנת 2014.

העיתון " וושינגטון פוסט "  בארה"ב פרסם מאמר שבו מצוין כי שלטונות חצי האי קרים   מחפשים פתרונות לבעיות הכלכלה שלהם , וזה לא מפתיע שהם מבקשים למשוך תיירים סוריים, במיוחד אחרי שמשלחת שלהם בקרה את אסד ודנה באפשרות להשיק טיסות ישירות עם דמשק , אשר תהיה אחת    הטיסות היותר יוצאות דופן בעולם.

ההצעה לאסד כללה טיסות של חיילים ואזרחים סוריים לאתר נופש בים השחור .

"אנו מכירים במגבלות המשותפות של סחר ותיירות בשתי המדינות, והיות והן נתונות לסנקציות בין לאומיות אנחנו רוצים להפוך את החסרונות האלה ליתרונות", אמר סרגיי אקסנוב , נשיא  חצי האי קרים .

על פי " וושינגטון פוסט" , קבוצת פקידי הממשלה שביקרו בדמשק הציעה לחבר  את  בירת קרים – סימפרופול עם דמשק , על מנת שיתאפשר לאזרחי סוריה חופשה באתרי נופש שם. עוד הוסיף העיתון שאם אכן תהינה  טיסות כאלו  הן תהינה הראשונות מסוגן, משום שאף שיש שדה תעופה בינלאומי חדש בקרים ,לא התקיימו  טיסות בינלאומיות מאז הסיפוח לרוסיה .

זאת לא הפעם הראשונה שחצי האי קרים מבקש לכונן יחסים קרובים סוריה, בשנת 2017 סיפקה קרים לאסד את כל צרכי החיטה שלה לייצור לחם אשר האוכלוסייה הסורית תלויה מאוד בהם בתזונתם היומיות.

Doc-P-519711-636753644897683969.jpg

כתיבת תגובה