מכון למחקר בנ"ל בשבדיה:מצרים היא יבואנית הנשק השלישית בגודלה בעולם

מצרים סובלת שנים רבות מהתפוצצות אוכלוסין ומספר אזרחיה כבר מגיע לכ-100 מיליון תושבים. בממוצע נולדים במצרים מידי שנה 2 מיליון תינוקות.

סך ההכנסה לנפש נמוכה מאוד ונשיא מצרים-א סיסי עושה מאמצים רבים להעלות את רמת החיים במצרים.

בדבר אחד נשיא מצרים לא חוסך,ובגדול!

הוא קונה עבור צבאו נשק רב במיליארדי דולרים הנחוצים לממשלתו,כאוויר לנשימה, לצורכי האזרחים במדינה ,הסובלים ,ברובם הגדול, מעוני מחפיר.

המכון השבדי לשלום בין לאומי- Stockholm International Peace Research Institute  –  פרסם בחודש מרץ 2018 דו"ח המציב את מצרים במקום ה-3 בעולם בסך ייבוא הנשק  אחרי סעודיה והודו.

מצרים עושה גם מאמצים גדולים לנסות ולקנות רישיונות לייצור מערכות נשק מתקדמות על ידי התעשיה הצבאית המקומית שלה. כך למשל הזמינה מצרים מצרפת פריגטות חדישות כאשר רק את הראשונה בנו מספנות צרפתיות ואת כל היתר בונים מספנות מצריות.

חשוב לציין את הנאמר לעיל לאור העובדה כי מצרים עומדת לחתום בקרוב על עסקה לאספקת טייסת נוספת של מטוסי רפאל מצרפת בעלות של מיליארדי דולרים.

למי שתוהה מה מקור המימון לקניות כמויות כה גדולות של נשק נכון לציין כי מצרים מנסה להשיג תמיד תנאי תשלום המתפרסים על תקופה ארוכה מתוך תקווה כי תמלוגי מכירות הנפט והגז שברשותה ,כולל שדות גז אדירים הנמצאים כרגע רק בשלבי פיתוח ראשוניים אך אמורים להבשיל תוך כמה שנים,יכניסו את הכסף האמור לממן עיסקאות אלו.

נשאר רק לתהות מי בדיוק האוייב המאיים על מצרים המביא אותה לרכוש נשק כה רב ?

 

מערכות הנשק העיקריות שנקנו בשנים האחרונות:

מטוס קרב מדגם סוחוי-35:

*- נושאת מסוקים מתוצרת צרפת מדגם מיסטראל:

מטוס הקרב הצרפתי מדגם רפאל:

טילי נ"מ:

כתיבת תגובה