נאסראללה ניצל השנה מניסיון התנקשות בחייו על ידי גורמים מתוך החיזבאללה

בימים האחרונים התפרסמו תמונות בעיתונות הלבנונית בהן נראה שלט רחוב על שמו של רמטכ"ל החיזבאללה  מוצטפא בדר א-דין ,שעל פי הצהרות החיזבאללה נפל כשהיד בקרבות באזור דמשק שבסוריה.

היום פרסמה רשת אלערביה כי בית הדין המיוחד של האו"ם לחקירת רציחתו של ראש ממשלת לבנון-חרירי קבע כי כל ארבעת רוצחיו הגיעו משורות ארגון החיזבאללה ,שנאסראללה הוא המזכיר הכללי שלו.

עצם קביעת רחוב על שמו של מוצטפא בדר א-דין בביירות עוררה תרעומת קשה ונרחבת בקרב תושבי בירת לבנון ,שאינם שיעים, עקב השתתפותו האישית ברצח ראש הממשלה חרירי,אך החיזבאללה התעקש לקבוע עובדה זאת.

 

ישראל פרסמה בזמנו כי האמת סביב מותו של רמטכ"ל החיזבאללה ויורשו של עימאד מורנייה ,שחוסל על ידי ישראל, היא הרבה יותר צורמת לאוזני השיעים בלבנון.

ישראל חשפה שהלוחם מספר אחד של תנועת החיזבאללה נרצח למעשה בפקודת האירנים ונאסראללה עקב חילוקי דעות קשים באשר להמשך לחימת כוחות החיזבאללה בסוריה תוך הסבת אבדות כבדות ללוחמיו.

החיזבאללה, מצידו ,ממשיך,עד היום,לרמוז כי  ישראל היא העומדת מאחורי חיסולו.

אלא שהניסיונות להטיל את האשמה לרציחתו על ישראל נועדה בראש ובראשונה לנסות ולהסית את כעסם של גורמים בעלי כוח והשפעה בתוך ארגון החיזבאללה הזועמים,עד טירוף,על נאסראללה ומקורביו,על חיסול נבחרם.

נאסראללה, המרגל לא רק אחרי ישראל, אלא ובעיקר אחרי גורמים בתוך תנועתו הוא מחשש שיבואו איתו חשבון על החיסול בצמרת שהורה עליו בשיתוף עם הגנרל סולימני-מפקד כוח אלקודס במשמרות המהפכה האירנים ,שהוא גם המפקד העליון בפועל של החיזבאללה, מודע לסכנה על חייו מתוך הארגון עצמו,והוא נקט מספר צעדים להגן של שלומו כגון השימוש במקומות מסתור שאינן ידועות אפילו למקורביו בצמרת התנועה.

לא סתם סנט בו גורם מדובר צה"ל – אביחי אדרעי – ששאל בפומבי ואף צרף תמונה עם כיתובית:"היכן אתה מתחבא יא נאסראללה?" מעין שאלה דו משמעית הרומזת שאפילו מקורביו אינם יודעים ושואלים שאלה זאת כל יום!

זהירות מופלגת זאת,השתלמה מאוד,בסופו של יום ,למנהיג החיזבאללה-חסן נאסראללה.

במהלך שנת 2018 נעשה ניסיון לחסל אותו על ידי גורמים מתוך ארגון החיזבאללה אך ניסיון זה סוכל ונאסראללה נשאר בחיים.

אך אין כמו חסן לדעת שכישלון בחיסולו לא ירפה את ידי מתנגדיו הממשיכים,אפילו בעצם רגעים אלו,לנסות ולמצוא את הדרך לשים קץ לחייו ולשלטונו האבסולוטי בארגון.

מאז ניסיון ההתנקשות בחייו עלתה במאוד מפלס החרדה האישית של נאסראללה והוא מרבה להציץ מעבר לכתפיו השמנות והרחבות ,מפחד,לאו דווקא מישראל,אלא ממקורביו. הוא אינו בוטח באיש ומתנהל כאילו בכל רגע מתחיל המבצע לחיסולו על ידי אנשיו!

אך את כל מררתו,המעושה משהו,הוא מוציא על ישראל ,שלועגת לו ולאיומיו בכל הזדמנות ,גם בהכרזות שלא תמיד מובנות על ידי הקוראים אך נקלטות היטב באנטנות הרגישות בהן ניחן נאסראללה.

וכבר אמרו כי "פחדן מת הרבה פעמים!!"

 

כתיבת תגובה