חבר פרלמנט רוסי:ארה"ב מנסה להפחידנו בסוריה אך יש לנו תשובות לאפ-35

בעקבות הידיעות על איומי ארה"ב להשתמש במטוסי החמקן החדישים שלה מדגם אפ-35 נגד המשטר הסורי אמר חבר הפרלמנט הרוסי-הדומא – כי "לכל פעולה-יש תשובה בפועל" והוסיף כי מטרת ידיעות שכאלו הן לא יותר מאשר ניסיון להפחיד את רוסיה.

חבר הפרלמנט הרוסי – ניקולאי אנטושקין,שהיה בעבר סגן מפקד הכוחות האוויריים של רוסיה, אמר כי :" יש לנו בארסנל כוחות ההגנה האווירית שלנו אמצעים שביכולותיהן להדוף או לבלום כל איום", ומוסיף כי " באמצעים שברשותנו אנו יכולים ליירט אפילו מפציצים (כבדים הטסים בגובה רב מאוד) וכי לא ממש מסובך לנו להפיל מטוסי קרב (אמריקאים)".

אמצעי תקשורת במערב ציטטו את דברי הדובר הצבאי האמריקאי-כריסטופר האריסון שאמר: " אנחנו מצפים בשקיקה להציג את היכולות המתקדמות של המטוסים שלנו".

ברקע ההכנות הרוסיות לאופנסיבה באידליב שבצפון סוריה ותגבור כוחות צבא סוריה למתקפה זאת ,הזהירו וושינגטון וצרפת ואנגליה את משטר אסד מפני שימוש בנשק כימי ואף איימו בתגובת נגד חריפה ביותר אם אכן יעשה שימוש בנשק זה.

בשבועות האחרונים, תגברה רוסיה את נוכחותה הצבאית  בשמי סוריה בעקבות איומי מדינות המערב  לשגר תקיפות אוויריות נגד המשטר הסורי, וזאת אחרי שמוסקבה האשימה את המורדים  שהם מתכוונים לבצע פרובוקציות (בנשק כימי) במחוז אידליב- כפי שדווח על ידי התקשורת הרוסית.

תצ"א עדכני של שדה התעופה הצבאי הרוסי בצפון סוריה:

הערות ברקע הידיעה:

*- בעבר עשתה כבר ארה"ב שימוש במטוסי החמקן שברשותה,במטוסים מדגם אפ-22 , אך לא ידוע אף מקרה בו עשתה ארה"ב שימוש במטוסי האפ-35 שלה בפעילות אווירית מבצעית בשמי סוריה ועירק.

*- לא ידוע על כל דיווח רוסי קודם כי ביכולות שלהם לאתר פעילות של מטוסי החמקן החדישים של ארה"ב.

*- ישראל כבר הודתה כי עשתה שימוש מבצעי במטוסי האפ-35 החמקנים שברשותה בשמי המזרח התיכון.

*- האם דבריו הנוכחיים של הסגן לשעבר של הכוחות האוויריים הרוסים כי יש ברשות מדינתו תשובה מבצעית לעצור פעילות מטוסי חמקן אמריקאים חדישים הם בחזקת כללי משחק חדשים בפעילות בשמי המזרח התיכון,כולל סוריה,עירק ואירן , כי גם פעילות הגזרות הרחוקות מהאזור בו פועל חיל האוויר הרוסי בסוריה, צריך לתאם איתם אחרת ה-"אמצעים החדשים" שלהם יכולים לסכל כל פעילות,אפילו אם היא לא מכוונת נגדם ישירות אלא נגד מדינות שיש לרוסיה אינטרסים שם כדוגמת אירן.

 

 

כתיבת תגובה