אוריינט:ישראל תקפה אמש מטרות אירניות בסוריה גם באמצעות טילי שיוט מהים

אמש תקפה ישראל מספר מטרות אירניות בצפון סוריה.

אמצעי התקשורת הערביים מנסים תמיד לנחש מה היתה דרך הפעולה הפעם שנקטה ישראל כדי לתקוף מטרות אירניות בצפון סוריה מבלי להיכנס לתחומה האווירי ומבלי להסתבך עם מערכות ההגנה האווירית הרוסית באזור.רוסיה וישראל הסכימו,בשתיקה,כי ישראל  תמנע מלחדור לשמי סוריה ,ולהפר את תחומה האווירי,בעת תקיפת מטרות אירניות ורוסיה מצידה לא תפעיל את מערכות ההגנה האווירית החדישה שלה – מערכות טילי נ"מ אס-400.

ואכן אמצעי התקשורת הערביים דיווחו אתמול כי הכוח האווירי הישראלי התוקף שהה בשמי צפון לבנון ומשם ירה לעבר המטרות האירניות.

מתווה זה ידוע היטב והתבצע מספר רב של פעמים.

אלא שהפעם טוענת רשת הטלוויזיה הסורית המקורבת למורדים – "אוריינט ניוז "- כי את המטרות האירניות שנמצאו במחוז טרטוס בקרבת שדה התעופה הצבאי הרוסי-חמימים ליד העיירה בניאס בצפון מערב סוריה,תקפה ישראל באמצעות טילי שיוט שנורו מכלי שייט ישראלים ששייטו בעומק הים התיכון. יש לציין כי מול חופי סוריה ומזרח הים התיכון עורכים מספר רב של כלי שייט צבאיים רוסיים תמרון ימי גדול.

חלק אחר מהמטרות הותקפו,כך על פי רשת אוריינט ,על ידי מטוסי קרב ישראלים שטסו ממערב לחופי ביירות.

 

הכתבה המלאה:

 

אכן ישראל פועלת בזהירות אך בתקיפות נגד ההתבססות האירנית בסוריה גם אם חלק מהמטרות נמצאות בקרבה רבה מאוד לכוחות הרוסים.

אירן ,החושבת שהמטרייה הרוסית  תעניק לכוחותיה חסינות נגד התקיפות הישראליות, נוכחת שוב ושוב כי הנחישות הישראלית ממשיכה לפעול נגדה גם באזורים "רגישים".

 

כתיבת תגובה