איום רוסי להאיץ פריסת נשק גרעיני טקטי בסוריה כתגובה לאזהרות בולטון

המלחמה הממושכת של ארצות הברית ושל רוסיה בסוריה נשכחה במידה רבה באיחור, אך לפתע נשמעה חזרה לכותרות בינלאומיות עם אזהרתו של ג'ון בולטון, אסד ורוסיה, השבוע, כי וושינגטון תגיב ב-"כוח צבאי גדול ביותר " אם ממשלה סורית תממש מתקפה כימית באידלב.

موازين القوى العسكرية في سوريا.. التحولات والمسارات

בתגובה, הזהירה רוסיה לאחר מכן כי צפויה "פרובוקציה כימית" מבוימת, ונראה כי מלחמת מילים חוזרת שוב על סוריה, שיש לה את הפוטנציאל האמיתי של הפיכתה למלחמה ממשית.

זה מתאים לתבנית מוכרת על סוריה מאז התערבות רוסית בהזמנתו של הנשיא בשאר אל-אסד ב -2015: רק כאשר נראה שהג'יהאדיסטים נמצאים על סף התבוסה הסופית, וככל שהיציבות חוזרת אחרי שבע שנים של מלחמת שחיקה, קורה משהו שעלול להביא את הדברים ישר אל סף המשבר העולמי וההסלמה.

ועכשיו, מחוקק רוסי בכיר במועצה הפדרלית (Duma) קרא לממשלתו לצייר "קווים אדומים" משלו, תוך שהוא מציע להשתמש בנשק גרעיני טקטי נגד כוחות ארצות הברית בסוריה.

סוכנות הידיעות הרוסית הרשמית TAS מדווחת על דבריו המזעזעים של ולדימיר גוטנב ביום שישי. גוטנב הוא סגן ראש הראשון של ועדת המדיניות הכלכלית של דומה המדינה, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי.

גוטנב אמר, "אני מאמין שעכשיו רוסיה צריכה לצייר קווים אדומים משלה". הגיע הזמן לחשוב על וריאנטים של תגובה לא סימטרית לארה"ב, שמומלצים כעת על ידי מומחים ונועדו לא רק לקזז את הסנקציות שלהם אלא גם לעשות נזקי תגמול ".

בין האמצעים הללו, ציין הגורם הרשמי את הפריסה של הגרעין הטקטי, ואמר כי רוסיה צריכה "לעקוב אחר הדוגמה של ארה"ב ולהתחיל לפרוס את הנשק הגרעיני הטקטי שלנו במדינות זרות".

אף כי לא ברור למה התכוון גוטנאב על ידי ציטוט "הדוגמה האמריקנית", בכמה מקרים התעוררו האשמות לא מאומתות בטענה כי ארצות הברית ובעלות בריתה כמו ישראל השתמשו במתקנים גרעיניים קטנים במקומות כמו סוריה ותימן, הד גם בין המקורות הפרו-רוסיים .

הוא גם הציע התמקדות במטבעות cryptocurrencies כדי לעקוף את "ארה"ב ניסיונות לסכל עסקאות על נשק רוסי סחורות אזרחיות", אומר מוסקבה צריך "לשקול את האפשרות של ביצוע עסקאות cryptocurrencies המקושרים לערך של זהב."

"ואני בטוח שזה יהיה אופציה מעניינת מאוד עבור סין, הודו, ומדינות אחרות גם כן", אמר. לדברי גוטנב, כל החבילה של צעדים אלה יחדיו עשויה ליצור מומנטום רציני לטובת רוסיה, כאשר היא מתמודדת עם ארצות הברית ובעלות בריתה.

קרדיט:גיא א. – מומחה צבאי

הע להשפיעלטון

 

 

One thought on “איום רוסי להאיץ פריסת נשק גרעיני טקטי בסוריה כתגובה לאזהרות בולטון

  • 26/08/2018 at 10:36
    Permalink

    לא הייתי מייחס חשיבות רבה מדי לדברים של ראש מדבר בפרלמנט הרוסי.
    הצבת נשק גרעיני מחוץ לגבולות של רוסיה זה משהו שידרוש אישור של פוטין, והוא מאוד זהיר בנושאים האלה.
    דעתו של מישהו בקנה מידה של סגן ראש ועדה פרלמנטרית היא אחד השיקולים האחרונים שיעניינו את פוטין במקרה הזה, ובטח שלא יגרמו לו להעלות את זה לסדר היום שלו.

כתיבת תגובה