שיירת חיזבאללה עירק שעשתה דרכה מסוריה לבגדד הותקפה מהאוויר

שיירה של גדודי חיזבאללה העירקים – كتائب “حزب الله” العراقي הותקפה מהאוויר על ידי כלי טייס בלתי מזוהים מה שגרם  לכ-26 הרוגים מקרב נוסעי השיירה.

השיירה שעשתה את דרכה מאזור העיר אלבוכמאל שבמזרח סוריה לעבר בירת עירק-בגדד הותקפה באזור המדברי של מחוז אלאינבאר.

כתבי רשתות החדשות במזרח סוריה מדווחים כי מטוסי בעלות הברית בראשות ארה"ב פעילים מאוד באזור זה נגד מטרות דאעש.

כמו כן מדווחים הכתבים באזור כי תגבורת חדשה של לוחמי חיזבאללה מלבנון הגיעו בימים האחרונים אל עמדות הארגון בסביבות העיר אלבוכמאל והם פועלים גם באזור העיר דיר א-זור  יחד עם לוחמים שיעים אחרים ממוצא אפגני וכן פועלים בשיתוף פעולה קרוב עם חיילים רוסים הפועלים באזור. לפני כשבועיים דיווחו אמצעי תקשורת בסוריה כי כוח חיזבאללה לבנוני המונה כ-150 לוחמים הוזעק על ידי הרוסים מאזור אלבוכמאל והוצב מחדש באזור מחוז חאלב בואכה מחוז אידליב ככל בנראה כדי לשמש עתודה טקטית לכוחות הסורים שנערכו מסביב למחוז אידליב לקראת האופנסיבה הגדולה הצפויה.הבאת החיזבאללה לאזור הקרבות החדש היה למעשה לקח שנלמד על ידי הרוסים מהקרבות שנערכו אך שבוע קודם באזור אגן נהר הירמוק במפגש הגבולות הסורי עם ישראל וירדן לאחר שכוחות אלנימר,שחומשו במיטב מערכות הנשק על ידי הרוסים ,  נכשלו במשימתם לכבוש את שטחי דאעש באזור ורק הבאת כוחות החיזבאללה הביאו להשלמת המשימה.

ככל הנראה הבאת תגבורות חדשות של החיזבאללה לאזור אלבוכמאל ,בבהילות, היה בעקבות מתקפות עזות של דאעש באזור וגרימת אבדות כבדות לצבא הסורי שנכשל בלחימתו נגדם. הוצאת כוחות העילית של החיזבאללה ממזרח סוריה,ככל הנראה, ערער מאוד את מאזן הכוחות המקומי לטובת דאעש מה שהכריח את מנהלי המערכה בסוריה להזעיק תגבורות של החיזבאללה מלבנון.

ושוב הוכח כי צבא סוריה עייף ושחוק עד לעצמותיו ואינו מסוגל לעמוד בפני עצמו או לשמור על שליטת המשטר על שטחים נרחבים במזרח סוריה ורק ההשענות על כידוני החיזבאללה החזירה את השליטה הסורית על אזור אלבוכמאל ושמר על רציפות הגשר היבשתי האירני העובר בקרבת מקום.

ההבטחות של ראשי החיזבאללה לתושבי לבנון כי בקרוב יסתיימו משימות הארגון בסוריה ,וחיילי החיזבאללה יוכלו לשוב ולהתרכז במשימתם לשחרור אלקודס , יידחה עוד לזמן רב אם בכלל.

 

 

כתיבת תגובה