אירוע ביטחוני חמור בערב שבת בירדן. פרטים.

 

העיר א-סלט שבמרכז ירדן הייתה בערב שבת עדה לאירוע טרור חמור ביותר. באירוע זה נערכו קרבות קשים בין כוחות הביטחון הירדנים וקבוצת חמושים שטרם התברר זהותה . בקרבות נהרגו הן אנשי ביטחון ירדנים והן טרוריסטים מקבוצת החמושים.

פעילות כוחות הביטחון הירדנים החלה עוד ביום שישי בערב כאשר סיור בטחוני עלה על מטען מצפון לבירה עמאן מה שגרם למותו של שוטר אחד ופציעתם של 6 אחרים שאבטחו פסטיבל זמר באזור. שלטונות ירדן פרסמו כי היה זה פעולת טרור שנמשכה אחר כך באירוע בטחוני בעיר א-סלט.

מיד עם תחילת האירוע הביטחוני בעיר א-סלט התכנס הקבינט הביטחוני הירדני שכלל את ראש הממשלה ,שר הפנים,שר המידע,הרמטכ"ל וראש שרותי הביטחון הכללים וכן ראשי אירגונים נוספים בתחום ביטחון הפנים כדי לנהל את המבצע כולל חסימת זרימת המידע מזירת האירוע כדי לא לתת לידיעות "לא מדוייקות" להתפרסם.
הקרבות בעיר א-סלט בין כוחות הביטחון הירדנים לחמושים היה קשים ביותר והביאו להריגתם של 4 אנשי ביטחון ירדנים ופציעתם של 20 אחרים שהועברו לבית החולים "אלחסיין" בעיר.
הקרבות התפשטו לרובעים נוספים בעיר וקולות ירי נשמעו מכל עבר. במהלך קרבות אלו נהרגו לפחות 3 טרוריסטים ונלכדו 5 מהם.
כתבי החדשות דיווחו כי המחבלים סרבו להיכנע  והמשיכו בירי כבד לעבר כוחות הביטחון שבאזור או אז פוצץ צבא ירדן את הבניין בו התבצרו על יושביו.
היום החלו לפנות את שברי הבית ונתגלו 3 גופות נוספות של טרוריסטים וכן נתגלה איש ביטחון ירדני פצוע מתחת להריסות. לאחר שהסתיימו פעולות ההצלה נהרס הבית כליל כי הוא לא היה ראוי יותר למגורי אדם.
במשך כל האירוע הפעילו כוחות הביטחון הירדנים כלי טייס בלתי מאויישים כדי לשלוט על המצב באזור.
עד כה טרם חשפו שלטונות ירדן את זהות הטרוריסטים אך אירוע ביטחוני על שטח כה גדול ובפריסה רחבה מעיד כי המצב הביטחוני בירדן הוא לא מן המשופרים וכי פועלים בתוכו ארגוני טרור רבים שהמשטר המרכזי לא מסוגל להשתלט עליהם ומהווים סכנה לעצם קיומו.
ככל הנראה ,לאור סך הכוחות הירדנים שהיו מעורבים באירוע וגודל הזירה שהתפרסה על שכונות ואזורים נוספים מדובר באירוע יותר חמור ממה שפרטיו פורסמו.

 

כתיבת תגובה