ההונאה הגדולה:למרות הבטחות פוטין לטורקיה צבא סוריה מסתער על אידליב

לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי והמשבר שפרץ בין 2 המדינות התעשת שליט טורקיה-ארדואן ופתח בסדרת צעדי פיוס ומלבד קניית ערכת טילי נ"מ מדגם אס-400 הוא החל לתאם את צעדיו עם הנשיא פוטין ורק לאחר אישורו פתח במתקפה לעבר מעוזי הכורדים בצפון סוריה הסמוכים לגבול מדינתו.

לאחר שכבש את אזור עיפרין הצהיר ארדואן כי הוא סכם עם פוטין שמחוז אידליב ישאר עצמאי בשליטה טורקית .

אלא שהאינטרס הרוסי המיידי ככל הנראה השתנה בצורה דרסטית והבטחת פוטין נראה כי התמסמסה.

צבא סוריה,לאחר שכבש מחדש את כל דרום סוריה התפנה,סוף סוף , למשימה הגדולה מכולן: כיבוש מחוז סורי המוגן כרגע על ידי עשרות אלפי לוחמים מכוחות המורדים,ריכוז הכוחות הגדול ביותר שהיה בסוריה מעולם , ומאובטח על ידי הצבא הטורקי שבנה מסביבו עשרות נקודות תצפית ובקרה ומהווים יסוד למערכת הגנה מרחבית על המחוז.

חיל האוויר הרוסי,בניגוד להבטחות מפורשות,החל לכתוש את המורדים בכל מחוז אידליב כחלק מפעולת ריכוך לקראת מתקפה סורית-אירנית-שיעית על המחוז.הרוסים,כמו הרוסים, מפציצים עיירות וכפרים והורגים עשרות ומאות חפים מפשע רק בגלל שהם גרים באזור מלחמה.

מיותר לציין שפוטין רואה בסוריה כולה בשליטת הנשיא אסד מטרה אסטרטגית רוסית ראשונה במעלה.

לקראת המתקפה הסורית הגדולה החל הצבא הסורי להעביר תגבורות ענק מכל רחבי סוריה ובמיוחד מדרום המדינה לשם הגיעו רק לפני חודשיים יותר ממחצית הסד"כ שלו כדי להשתלט על האזור.

ידיעות חדשות טוענות כי החיזבאללה הלבנוני והמיליציות העירקיות הפועלות במזרח סוריה החלו להעביר כוחות לוחמים גדולים לעבר מחוז אידליב כדי להשתתף באופנסיבה הסורית הגדולה על המחוז. על פי מה שנראה בשטח ועל פי שטחי הכינוס של הכוחות הסורים נראה כי הוא מתכנן הסתערות דו ראשית על מחוז אידליב: מכיוון ג'יסר א-שורור ומכיוון אלחאדר .

מפת המתקפה המשוערת:

לפי הדיווחים המגיעים כל הכוחות כבר ערוכים באזור ומחכים רק לאישורו של פוטין להתחיל במתקפה. גם הכוחות הכורדים שבאזור מנהלים מו"מ עם משטר אסד להשתתף במתקפה על מחוז אידליב. ככל הנראה ברור להם כי יקל עליהם לממש את האינטרסים שלהם אם הכוחות הטורקים ידחקו בחזרה לאדמתם וכן שהצבא הסורי ינסה להשתלט אחרי אידליב גם על אזור עיפרין ומנבג' הנמצאים בשליטה טורקית.

ההערכות בסוריה הן כי הנשיא פוטין ייתן אור ירוק לצבא סוריה בתוך 72 שעות.

ללא ספק הנשיא פוטין מנצל את חולשתו של הנשיא ארדואן לאחר שהסתכסך עם הנשיא טראמפ וכלכלת מדינתו נמצאת על עברי פי פחת מה שלא יאפשר לו לפתוח במאמץ צבאי על מנת לשמור על הישגיו הצבאיים בסוריה.

המסקנה העקרית ממצב זה הוא כי הרוסים מנצלים בציניות מצבים מזדמנים וחולשות של מדינות על אף שחתמו והסכימו עם אותן מדינות על הסדרים אחרים בכלל.

גם הבטחות רוסיה לישראל על הרחקת האירנים והחיזבאללה מגבול הגולן ככל הנראה לא מתמלאים למרות ההבטחות. רק עמידה ישראלית איתנה על קוויה האדומים והנכוחות להלחם על זה יבטיחו שמטרותיה האסטרטגיות יתגשמו מבלי כל תלות בכוח זר.

מפת  מצב בצפון סוריה:

 

 

 

 

כתיבת תגובה