הניו-יורק טיימס:המוסד הישראלי מאחורי חיסול מדען הטילים הסורי

בשבת האחרונה החלו להגיע דיווחים כי ערב קודם חוסל באופן מסתורי מדען סורי המומחה לפיתוח טילים בליסטיים .

 

העיתון האמריקאי-"הניו יורק טיימס"  פרסם היום כי על פי דברי קצין מודיעין בכיר ביותר מאחת ממדינות המזרח התיכון  – המוסד הישראלי עומד מאחורי חיסולו את עזיז אסבר – מנהל מכון המחקר באזור מציאף בפרברי מחוז חמאת.

אותו קצין מודיעין בכיר מסר כי המוסד הישראלי הטמין פצצה במכוניתו של מנהל המכון מה שגרם למותו ולמות נהגו יום שישי בלילה וכי זאת הפעם הרביעית ב-3 השנים האחרונות שישראל מחסלת מהנדסי טילים בכירים ממדינות המוגדרות כ-"אויבות" לישראל.

לדברי המקור המוסד כבר עוקב אחרי אסבר זמן רב היות והוא פיקד על יחידה סודית המוכרת בשם " מחלקה 4 " במרכז למחקר מדעי בעיר מציאף וכי הוא נהנה מקשרים ישירים עם ארמון הנשיאות , מה שגרם לו לשתף פעולה עם קאסם סלימאני – מפקד "כוח קדס" במשמרות המהפכה האירנים.

המקור אישר כי מה שגרם למוסד לחסל את אסבר היתה העובדה שהוא הקים ומילא מחסנים צבאיים בטילים בעלי דיוק רב ומחשש שהוא משפר א יכולותיהם לקראת שיגורם לעבר ישראל.
בהקשר זה אמר המקור הסורי לניו יורק טיימס כי להערכתו חיסלה ישראל את אסבר בגלל חלקו בפיתוח תכנית הטילים האירנית הפועל  בסודיות רבה תחת פיקוח בכירים בסוריה ואירן. תכנית הפיתוח שאפה לייצר טילים מתקדמים במפעל שנבנה מתחת לאדמה ומטוסי ישראל הרסו אותו בשנה שעברה בסוריה.

השר לביטחון פנים בישראל – גלעד ארדן סירב להגיב, בראיון לרדיו ישראל, על המאמר של הניו יורק טיימס אך העיר כי  "במקרה זה האיש ניסה לצייד את אחד המשטרים הגרועים בעולם בנשק חדיש וכי העובדה שהוא כבר לא בינינו רק יגרום לעולם להיות טוב יותר".

 

כתיבת תגובה