החיזבאללה מפעיל טקטיקות לחימה משולבות בתימן-הלקח הישראלי

אתמול ערכו כוחות האוויר והטילים של הצבא התימני הנאמן לכוחות החות'ים התקפה משולבת על מערכי כוחות הברית בראשות סעודיה הפועלים לאורך חופי הים האדום במערב המדינה – כך מוסרת רשת הטלויזיה התימנית אלמסירה המקורבת לאירן ולחות'ים.

התקיפה כללה ירי של מספר טילים בליסטיים ותקיפה מהאוויר של כטב"מים חמושים  על מספר ריכוזים צבאיים של כוחות הברית בראשות סעודיה והמיליציות התימניות הנאמנות לה והנשלטות על ידי השלטון הלגיטימי של הנשיא האדי.

מומחים מאמינים כי הכוחות החות'ים השתמשו בטילים בליסטיים מדגם באדיר-1 המונעים בדלק מוצק,המיוצר בתימן והוא העתק נאמן למקור האירני – הטיל פאג'ר -3 , וכן עשו שימוש בכטב"מים תוקפים מסוג כאסף-1 , מתוצרת תימן,שהוא העתק של הכטב"מ האירני אבאביל-2 .

יום קודם כטב"מ חות'י  חמוש תקף בסיס בשטח סעודיה במחוז אציר. על פי טענות החות'ים כתוצאה מתקיפת הכטב"מ שלהם ארע פיצוץ אדיר במטרה ונגרמו לצבא סעודיה הרוגים ופצועים.

ככל הנראה תקיפות אלו באו בתגובה על ההפצצות האוויריות שבצעו מטוסי הקואליציה בהובלת סעודיה על עיר הנמל חודיידה בצפון מערב תימן ובית חולים אזרחי נפגע ויותר מ-55 איש ,כולל נשים וילדים נהרגו.

הערות בשולי הידיעה:

*- זרוע הטילים הבליסטיים וזרוע האוויר של הכוחות החות'ים בתימן נתונים בשליטתם המלאה של האירנים. החות'ים עוברים הכשרות ארוכות בתחום על ידי מדריכים צבאיים שהמגיעים מהחיזבאללה בלבנון שאף משתתפים באופן פעיל בתקיפות על כוחות הקואליציה בראשות סעודיה.

*- מקורות זרים טוענים ,כבר זמן, רב כי למעשה מאחורי כל ירי של טילים בליסטיים מונחים לעבר מטרות הן בשטח תימן והן בשטח סעודיה עומדים ,למעשה,  מומחי החיזבאללה  המבצעים גם את כל תהליך הכיוון למטרות והירי ,בעצמם.

*- כולם תמימי דעים כי בעצם פעילותם המעשית של מומחי החיזבאללה בירי הטילים הבליסטיים  ובהפעלת כטב"מים תוקפים בתימן , הם למעשה רוכשים ניסיון קרבי שלא יסולא בפז ויעשה בו שימוש בכל עימות צבאי עם ישראל. ללא ספק-החיזבאללה רוכש ניסיון קרבי קריטי בהפעלת כוחות תקיפה משולבות יבשה-אוויר תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אירניות.-

*- אירן,למעשה, פועלת במתווה דומה הן בלבנון והן בתימן. ב-2 החזיתות כוחות הפרוקסי האירנים נמצאים תחת מצור ולא יכולים לקבל אספקה שוטפת מאירן של נשק כבד ומערכות לחימה מתקדמות מה שמאלץ את אירן לבנות מפעלים ולהקים פסי ייצור והרכבה לטילים הבליסטיים ולכטב"מים התוקפים.

*- השימוש המבצעי במערכות נשק פרי פיתוח אירני מאפשר להם להתנסות ביכולותיהם בתנאי אמת ולשפר את המוצרים בהתאם לתוצאות האמתיות בשדה הקרב.הלקחים הנלמדים הן בלבנון והן בתימן מביאים את אירן לשפר ולחדש את הנשק שהם מפתחים בקצב הקבה יותר מואץ אילמלא לא היה להם היכן לנסותם בזמן אמת.

*- כדאי לשים לב ולאסוף את מירב הפרטים אודות תוצאות של כל שימוש שעושים החיזבאללה והחות'ים בנשק אירני ברחבי תימן כי הוא ישמש את החיזבאללה בכל עימות עתידי עם ישראל בגבולנו הצפוני.

 

כתיבת תגובה