האמת מאחורי המספרים במחוז דרעא-כוחות המורדים לא נלחמו כלל.פשוט נכנעו

מאז החל המרד הסוני בסוריה התרגלנו לפרסומים סטטיסטיים של הקורה בכל סוריה.

החל ממספר הרוגים ופצועים לפי מחוזות וכלה במספרי אזרחים שנהרגו כתוצאה מהעימותים הצבאיים.

בתחילת כל חודש או-ו בתחילת כל שנה מתפרסמים מספרים מסכמים של האירועים ברחבי סוריה.

היום , ה-1 לאוגוסט פרסמה המנהלה לזיהוי הרוגים במחוז דרעא,שבדרום סוריה, מספרים "יבשים", להם אנו רגילים כבר שנים של התפלגות מספרי ההרוגים במחוז, אך האמת שמאחוריהם  מפתיעה בכל קטגוריה.

הודעת המנהלת לזיהוי הרוגים של מחוז דרעא פרסמה כדלקמן:

*- במחוז דרעא זוהו במהלך חודש יולי 2018  301 הרוגים , ביניהם 60 שמתו בבתי כלא סורים כתוצאה מעינויים. (המספרים אינם כוללים הרוגים מקרב כוחות צבא סוריה והמיליציות השיעיות . אלו מתפרסמים לפי קביעת משטר אסד ונתון למניפולציות על פי מדיניות פנימית)

*- מסך כלל ההרוגים במשך החודש נמנו 176 אזרחים וביניהם 50 ילדים ותינוקות ו-39 נשים .

*- רוב החללים האזרחים ,בחודש יולי,נהרגו ב-6 מעשי טבח ב-6 מתקפות אוויר על אזורי מגורים  ש-2 מהם בוצעו על ידי חיל האוויר הרוסי.

مكتب توثيق الشهداء في #درعا : 301 شهيد في محافظة درعا خلال شهر تموز / يوليو الماضي ، 60 شهيد بينهم تحت التعذيب .

مكتب توثيق الشهداء في #درعا : 176 شهيد من المدنيين خلال شهر تموز / يوليو الماضي ، بينهم 50 طفلا 39 سيدة .

مكتب توثيق الشهداء في #درعا : 6 مجازر ارتكبت خلال شهر تموز / يوليو الماضي ، نفذت الطائرات الروسية اثنتان منها .

אלא שהאמת מאחורי מספרים אלו ממש מפתיעה. או שלא! …את מי שמכיר את הנפשות הפועלות!

בחודש יולי 2018 החל צבא סוריה באופנסיבה נרחבת במחוז דרעא והביא לאזור כוחות צבא ומיליציות חמושות רבות כי העריכו שההתנגדות תהיה גדולה מצד המורדים המונים עשרות אלפי לוחמים.

במקביל , ארה"ב וסעודיה העבירו לכוחות המורדים במחוז דרעא נשק כבד ונשק מתקדם לרוב בשווי של מאות מיליוני דולרים כדי לאפשר להם להדוף את המתקפה הסורית.

כל הצדדים הלוחמים במחוז דרעא נוהגים כבר שנים לפרסם את הצלחותיהם ה- "דימיוניות" בשדה הקרב תוך התפארות בגרימת אבדות כבדות לצד השני.

והנה מתברר לנו כי גוף המקורב לכוחות המורדים מפרסם מספרי הרוגים חודשי במחוז ממנו ניתן להסיק כי מתוך סד"כ של עשרות אלפי לוחמים של צבא הדרום הכפוף לצבא סוריה החופשי החמוש ,יחסית למיליציות,בצורה סבירה ביותר, סבל באופנסיבת הצבא הסורי הגדולה בחודש יולי פחות מ-150 הרוגים.

או המילים אחרות -צבא המורדים לא נכנס לקרבות פנים אל פנים עם הצבא הסורי בשום זירה והעדיף להיכנס למו"מ על סולחה או על התפנות לצפון סוריה במקום זאת.

בניגוד גמור לתחילת הקרבות בין צבא סוריה לכוחות דאעש בגולן הסורי הדרומי שם הוכיחו הדאעשניקים יכולת לחימה תוך גרימת אבדות כבדות לכוחות צבא סורים איכותיים.

כוח אלנימר של תת אלוף סוהיל אלחסן , הנחשב בעיני הרוסים ככוח העילית הטוב ביותר בסוריה, ומפקדו הוא מהיותר מוכשרים בשורות הצבא ,והם מכשירים אותו להנהגת סוריה , שהתעמת עם כוחות דאעש סבל אבדות כבדות מאוד ונאלץ לקרוא לעזרת החיזבאללה שיבוא ויחלץ אותם מהתופת של דאעש. האמת טפחה באכזריות בפניהם של הרוסים המאוכזבים.

בסוף נאלצו הרוסים והסורים לנהל מו"מ עם דאעש על התפנות מזרחה עם נשקם האישי במקום להשמיד כוחות אלו העתידים עוד לגרום לצרות ולמרחץ דמים בקרב כוחות משטר אסד.

לסיכום – האופנסיבה של צבא סוריה בדרום המדינה , לאורך גבול ישראל וירדן , הוכיחו בעליל כי צבא סוריה שחוק לגמרי ולא מסוגל לנהל מלחמה נגד מיליציות של אזרחים חמושים ומנגד התברר, והאמת כנראה טפחה קשות גם בפניה של ישראל שחשבה שהמורדים לאורך גבולה ייצמדו לאדמתם וילחמו נגד צבא סוריה.

ישראל כבר הבינה-אין על מי לסמוך מקרב המורדים ועדיף שצבא סוריה המוחלש יהיה נוכח על גבולה במקום אוסף של לוחמי מיליציות סוניות קיצוניות שעושים מה שבראש שלהם ולא מסוגלים להגן על עצמם אפילו.

הנטישה של ישראל וירדן וארה"ב את כוחות המורדים בדרום סוריה הייתה מתבקשת והגיונית.

לא הייתה כאן כל בגידה בבעלי ברית. הם העדיפו לא להילחם ולשרוד תחת משטרו של אסד במקום להילחם על עצמאותם. שיבושם להם! ישראל לא חייבת להם כלום!

 

סד"כ הכוחות במחוזות דרעא וקונייטרה:

 

כתיבת תגובה