הברקה סורית:מכשירים מורדים שעשו סולחה להלחם נגד חבריהם שסירבו וגלו!

לאחר שצבא סוריה והמיליציות השיעיות רכזו כוחות אדירים בדרום סוריה לקראת המתקפה הגדולה נגד כוחות המורדים במחוזות דרעא וקונייטרה בדרום מערב סוריה החלו חילות האוויר של רוסיה וסוריה בהפצצות חסרות הבחנה על ערים וכפרים אזרחים על מנת להפעיל לחץ על המורדים שייכנעו או שיעזבו.

רובם המוחלט של הלוחמים מצבא הדרום של צבא סוריה החופשי העדיפו להיכנע ולעשות סולחה עם משטר אסד.

אלא שמיד לאחר חתימת הסכם הסולחה גייס צבא סוריה בכוח הזרוע את אותם לוחמים לשורותיו כדי שיצטרפו למשימות הביטחון השוטף המוטלות על צבא סוריה ברחבי המדינה.

אלא שהצבא הסורי רק המשיך ברעיון המקורי שהוא מריץ כבר זמן לא קצר.

הוא מאמן את המורדים , נותן להם להשתמש בנשק הקל שהביאו איתם מהבית , מלביש אותם במדי צבא סוריה ,ושולח אותם ישר לקווי הלחימה נגד כוחות האוייב.כך עשו נגד דאעש למשל. צבא סוריה גייס מסגרות מיליצייוניות שלמות לשורותיו ושלח אותם להלחם נגד כוחות דאעש במפגש הגבולות עם ישראל וירדן.כך גם חוסך צבא סוריה אבדות מבני העדה העלאוית ששורותיה הידלדלו מאוד במהלך 8 שנות המרד.

רשת הטלויזיה הסורית-אוריינט,המקורבת לאופוזיציה הסורית, מדווחת כי כרגע במחנות אימונים של דיוויזיה 4  שבדרום סוריה נמצאים 150 לוחמים מאחת ממליציות המורדים שעשתה אתם סולחה . המורדים  עוברים כרגע הכשרות לקראת שליחתם להלחם על מחוז אידליב וצפון סוריה.
אז ראו זה פלא! אותם לוחמים שסירבו להילחם נגד צבא סוריה,מטעמי נוחות גרידא ,  הולכים עכשיו להלחם נגד חבריהם שזה מכבר סירבו להיכנע ויצאו לגלות לצפון סוריה.
ככה זה כשהכבוד שלך הוא לא יותר מסמרטוט שאפשר לנגב אתו כל זבל מזדמן. ככה זה גם כשאתה מעדיף לא להחליט עבור עצמך ואחרים לוקחים לעצמם את הזכות להחליט על גורלך!

גם אירן והחיזבאללה עושים עכשיו מאמץ ניכר לגייס את המורדים לשעבר לשורותיהם כדי לבסס את נוכחותם ולהסתיר את השפעתם מאחורי אזרחים סורים מקומיים.

משטר אסד אולץ,בלחץ האירנים,לאפשר לגייס אזרחי סוריה למיליציות מקומיות שלט נשלטות על ידי הממשלה המרכזית בדמשק.

אסד יודע בדיוק מה משמעות הדבר שמיליציות חמושות זרות מסתובבות בארצך ועושות ככל העולה על רוחן . מתכון בטוח לאיבוד השלטון שלו.

אין ספק שהוא מחכה לשעת כושר כדי להשמיד כל זכר למיליציות חמושות בתוך ארצו שלא כפופות לשלטונו.

מפת חזית הגולן ודרום סוריה:

 

כתיבת תגובה