מיד לאחר פיצוץ הביפרים הזהיר חמינאי את נאסראללה כי ישראל עומדת לחסלו וקרא לו לבוא מיידית לטהרן

סוכנות הידיעות רויטרס  ציטטה “שלוש מקורות איראנים” כי מנהיג איראן הזהיר את מזכ”ל חיזבאללה לעזוב את לבנון ולבוא לאיראן כמה ימים לפני שחסן נסראללה נהרג בתקיפה אווירית ישראלית.

בכתבה שפורסמה ביום רביעי, 1 באוקטובר, רויטרס טענה כי עלי חמינאי היה מאוד מודאג  מחדירתה של ישראל לרמות הגבוהות של ממשלת איראן.

גורם איראני בכיר אמר לסוכנות הידיעות הזו כי מיד לאחר פיצוץ הביפרים של חיזבאללה  עלי חמינאי, באמצעות שליח שנשלח ללבנון, הורה למנהיג חיזבאללה לבוא מיד לאיראן, כי מידע ביטחוני הראה שיש לישראל פעילים בשורות חיזבאללה וכי היא מתכננת להרוג אותו.

הבכיר האיראני הוסיף כי השליח המיוחד של עלי חמינאי, עבאס נילפרושן, היה סגן מפקד המבצעים של משמרות המהפכה ומפקד כוח קודס בלבנון, שהיה עמו בהתקפה הישראלית על המפקדה שהה אותו רגע חסן נסראללה ונהרג.

משרד החוץ האיראני ומשרד ראש ממשלת ישראל, המפקח על פעילות המוסד, לא הגיבו לפניית רויטרס להגיב.

בכיר איראני אחר אמר כי עלי חמינאי, שהועבר למקום מבטחים מאז ה-7 באוקטובר, הורה באופן אישי על מתקפת הטילים על ישראל בערב יום שלישי, ה-1 באוקטובר.

משמרות המהפכה אמרו כי מתקפת הטילים של יום שלישי בלילה על ישראל בוצעה כנקמה על הריגתם של איסמעיל הנייה, חסן נסראללה ועבאס נילפרושן והתקפות ישראל על עזה ולבנון.

چرا چالشی که نصرالله به اسرائیل وعده داد، به مرگ او انجامید؟

קרדיט לתמונות: רדיו פרדה